Agnieszka Łukasik-Turecka

Politolog, socjolog, medioznawca

Profesor KUL w Katedrze Systemów Politycznych i Komunikowania Międzynarodowego

Ekspert w zakresie komunikacji i nowych mediów na potrzeby AI IT - Centrum Zastosowań Sztucznej Inteligencji KUL

Autorka i redaktorka 10 monografii (4 autorskie, 2 współautorskie i 4 pod redakcją) i ponad 50 artykułów naukowych

 

Funkcje aktualnie pełnione na uczelni:

Dyrektor Instytutu Nauk o Polityce i Administracji

Pełnomocnik Rektora KUL ds. Zespołu Ekspertów KUL

Członek Senatu KUL (z wyboru)

Członek Rady Szkoły Doktorskiej KUL (z wyboru)

Redaktor naczelna czasopisma "Studia i Analizy Nauk o Polityce"

Kurator Koła Naukowego Bezpieczeństwa Narodowego KUL

 

Obszar zainteresowań badawczych:

  • komunikowanie polityczne (ze szczególnym uwzględnieniem audytywnego komunikowania politycznego)
  • dezinformacja i propaganda
  • eksperci jako aktorzy komunikowania politycznego
  • komunikowanie instytucjonalne Kościoła katolickiego
  • marketing polityczny
  • przywództwo polityczne

 

Członkostwo w towarzystwach naukowych i zespołach eksperckich

Zastępca Przewodniczącego Rady Interdyscyplinarnego Centrum Badawczego Uniwersytetu Warszawskiego "Tożsamość-Dialog-Bezpieczeństwo" (2022-nadal)

Członek Rady Interdyscyplinarnego Centrum Badawczego Uniwersytetu Warszawskiego "Tożsamość-Dialog-Bezpieczeństwo" (2021-2022)

Członek Kolegium ds. Komunikacji, Promocji i Mediów przy Akademii Nowoczesnych Mediów i Komunikacji KUL (2021-nadal)

Członek Prezydium Zespołu Ekspertów KUL (2015-nadal)

Członek Polskiego Towarzystwa Nauk Politycznych - Sekcja Badań Wyborczych (2013-nadal)

Członek Polskiego Towarzystwa Komunikacji Społecznej - Sekcja Komunikowanie Polityczne (2008-nadal)

Członek Zarządu Lubelskiego Oddziału Polskiego Towarzystwa Nauk Politycznych (2016-2019)

 

Członkostwo w radach naukowych i komitetach redakcyjnych czasopism

Redaktor naczelna "Studia i Analizy Nauk o Polityce(2022-nadal)

Członek Rady Naukowej "Acta Politica Polonica" (2022-nadal)

Członek Rady Naukowej "Media i Społeczeństwo" (2020-nadal)

Członek Komitetu Redakcyjnego "Studia i Analizy Nauk o Polityce" (2020-nadal)

Redaktor tematyczny "Political Preferences"

Redaktor tematyczny "Roczników Nauk Społecznych" (w latach 2012-2020)

 

Najważniejsze nagrody

Nagroda za najlepiej punktowaną publikację w roku 2023

Nagroda zespołowa I stopnia Rektora KUL za wybitną działalność organizacyjno-społeczną i popularyzację nauki - 2023

Nagroda indywidualna I stopnia Rektora KUL za wybitną działalność organizacyjno-społeczną i popularyzację nauki - 2022

Nagroda indywidualna I stopnia Rektora KUL za wybitną działalność organizacyjno-społeczną i popularyzację nauki - 2021

Nagroda zespołowa IV stopnia Rektora KUL za przedsięwzięcia, które spowodowały istotną poprawę warunków pracy dydaktycznej i wyników kształcenia - 2020

Nagroda indywidualna II stopnia Rektora KUL za całokształt osiągnięć naukowych - 2019

Nagroda indywidualna III stopnia Rektora KUL za wybitną działalność organizacyjno-społeczną i popularyzację nauki - 2015

Nagroda indywidualna IV stopnia Rektora KUL za oryginalne i twórcze osiągnięcia naukowe – 2011

 

Medale i odznaczenia

Medal Srebrny Za Długoletnią Służbę - 2022

Medal Komisji Edukacji Narodowej - 2020

Medal z okazji 100-lecia Izby Adwokackiej w Lublinie - 2019

Medal „Sapere Aude” Wyższej Szkoły Humanistyczno-Ekonomicznej w Łodzi – 2007

 

Promotorstwo prac dyplomowych

Promotorka 19 prac magisterskich na kierunku Bezpieczeństwo narodowe

Promotorka 28 prac licencjackich na kierunku Politologia

 

Działalność recenzencka

Autorka 3 recenzji w postępowaniu habilitacyjnym

Autorka 1 opinii w postępowaniu habilitacyjnym

Autorka 3 recenzji w przewodzie doktorskim

Autorka 1 opinii dla Rady Doskonałości Naukowej w postępowaniu odwoławczym w przewodzie doktorskim

Autorka 1 recenzji w konkursie PTKS na najlepszą pracę doktorską z zakresu dyscypliny nauk o komunikacji społecznej i mediach "Doktorat '2022"

Członkini komisji ewaluacyjnej dla doktoranta Szkoły Doktorskiej w Uniwersytecie Śląskim w Katowicach

Autorka 2 recenzji zewnętrznych w konkursie na granty wewnętrzne „Inicjatywa Doskonałości – Uczelnia Badawcza” w Uniwersytecie Wrocławskim

Autorka 8 recenzji w konkursie na dyscyplinowe granty wewnętrzne w KUL

Autorka 44 recenzji prac magisterskich i licencjackich na kierunkach: Politologia, Bezpieczeństwo narodowe

Autorka 8 recenzji wydawniczych

Autorka 35 recenzji artykułów naukowych dla czasopism naukowych

Autorka 1 artykułu recenzyjnego

 

Czynny udział w konferencjach

Czynny udział w 15 konferencjach międzynarodowych

Czynny udział w 53 konferencjach ogólnopolskich

 

Udział w projektach badawczych i programach akademickich

- Wykonawca grantu: International, Interdisciplinary Research Project 'Threats to Democracy: Nationalism, Populism, Extremism and the Response of Christianity'. Instytucje grantodawcze: Polsko-Niemiecka Fundacja na rzecz Nauki i Renovabis. Udział w projekcie: 07.2022-10.2023

- Udział w programie akademickim "Karol Wojtyła Fellowship" (KWF) - cykl spotkań pt. "Musicie od siebie wymagać - trening przywództwa integralnego" organizowanych przez Centrum Myśli Jana Pawła II, Instytucję Kultury m. st. Warszawy. Udział w programie - cykl 2022

- Członkini międzyuczelnianego zespołu badawczego "Wybory w czasie pandemii - dylematy i wyzwania. Doświadczenia państw europejskich", zorganizowanego przez Wydział Nauk Politycznych i Dziennikarstwa Uniwersytetu im. Adama Mickiewicza w Poznaniu, Instytut Nauk o Polityce i Bezpieczeństwie Uniwersytetu Szczecińskiego, Wydział Nauk o Polityce i Administracji Uniwersytetu Kazimierza Wielkiego w Bydgoszczy oraz Ośrodek Badań i Edukacji Europejskiej, 11.2021-03.2022

- Członkini zespołu projektowego „Przewartościowania czasów (po)pandemii. O ingerencji pandemii w ludzki świat wartości i wartościowań”, utworzonego na potrzeby konkursu „Horyzont Postcovidowy", zorganizowanego w ramach programu Uniwersytetu Śląskiego w Katowicach „Inicjatywa Doskonałości Badawczej". Czas trwania projektu: 13.10.2021-31.05.2023

- Członkini zespołu badawczego "Komunikacja instytucjonalna Kościoła katolickiego". Badania prowadzone przez 5-osobowy zespół pracowników KUL w okresie styczeń-marzec 2021. Efekt badań - raport dla KEP, marzec 2021

- Koordynowanie ogólnopolskiego interdyscyplinarnego projektu badawczego „Polski i Polacy wobec wyzwań stojących przed rodziną, starzenia się populacji oraz kwestii światopoglądowych w kontekście preferencji wyborczych” w województwie lubelskim. Projekt realizowany przez Pracownię Badań Wyborczych Uniwersytetu Szczecińskiego w roku akademickim 2018/2019

- Udział w ogólnopolskim projekcie badawczym „Preferencje polityczne. Postawy-Identyfikacje-Zachowania”, realizowanym na reprezentatywnej próbie dorosłych obywateli Polski. Badania dotyczą postaw politycznych i zachowań wyborczych, szczególnie czynników determinujących identyfikacje polityczne. Udział w badaniach od 2012 roku - nadal

 

Wykłady gościnne w zagranicznych ośrodkach naukowych  

- Wykład gościnny (online) w Національний університет «Львівська політехніка» (Lwów, Ukraina) - październik 2022

- Wykład gościnny (online) w Західноукраїнський національний університет (Tarnopol, Ukraina) - maj 2022

- Wykład gościnny w Univerzita Konštantína Filozofa v Nitre (Nitra, Słowacja) - grudzień 2018

- Wykład gościnny w Utenos Kolegija (Uciana, Litwa) - listopad 2017

- Wykłady gościnne w Університет банківської справи Львівський Hавчально-Hауковий Iнститут (Lwów, Ukraina) i Тернопільський Hаціональний Eкономічний Yніверситет (Tarnopol, Ukraina) - maj 2016

 

Staże naukowe, wyjazdy w ramach programu Erasmus, wizyty studyjne i badania terenowe

- Stypendium w ramach programu szkoleniowego Erasmus+; Watykańska Fundacja Jana Pawła II, Włochy (Rzym) - luty 2024

- Wizyta studyjna w Vatican News, Sekretariacie ds. Komunikacji Stolicy Apostolskiej, Włochy (Rzym) - luty 2024

- Wizyta studyjna w Ośrodku Dokumentacji i Studium Pontyfikatu Jana Pawła II w Rzymie, Włochy (Rzym) - luty 2024

- Staż naukowy w Interdyscyplinarnym Centrum Badawczym Uniwersytetu Warszawskiego "Tożsamość-Dialog-Bezpieczeństwo" - wrzesień-grudzień 2023

- Staż naukowo-dydaktyczny w Instytucie Nauk Politycznych Wydziału Nauk Politycznych i Studiów Międzynarodowych Uniwersytetu Warszawskiego - luty-wrzesień 2017

- Międzynarodowy obserwator z ramienia RP - kampania wyborcza i wybory na Ukrainie (Lwów, Donieck, Gorłówka) - październik 2012

 

Współpraca z organizacjami

Współpraca z Okręgową Radą Adwokacką w Lublinie w obszarze public relations, w tym media relations (2015-2021)

 

Wybrane publikacje

I. Monografie

  1. Agnieszka Łukasik-Turecka, Agnieszka Magdalena Zaręba, Społeczne postrzeganie przywództwa Jana Pawła II, Wydawnictwo KUL, Lublin 2020.
  2. Agnieszka Łukasik-Turecka, Konrad Słowiński (red.), Logos i ethos w polityce. Księga jubileuszowa Profesora Stanisława Wójcika, Wydawnictwo KUL, Lublin 2020.
  3. Agnieszka Łukasik-Turecka, Zmiana usytuowania radia w komunikowaniu politycznym, Wydawnictwo KUL, Lublin 2018.

  4. Małgorzata Adamik-Szysiak, Agnieszka Łukasik-Turecka, Beata Romiszewska, Barwy wyborczej kampanii samorządowej 2014 roku na Lubelszczyźnie, Wydawnictwo UMCS, Lublin 2016.

  5. Agnieszka Łukasik-Turecka (red.), Oblicza wyborów. Studia wyborcze i analizy kampanii parlamentarnej w 2015 roku na Lubelszczyźnie, Wydawnictwo KUL, Lublin 2016.

  6. Agnieszka Łukasik-Turecka (red.), Wybory do Parlamentu Europejskiego na Lubelszczyźnie w 2014 roku, Wydawnictwo KUL, Lublin 2015.

  7. Agnieszka Łukasik-Turecka (red.), Reklama w społeczeństwie. Społeczeństwo w reklamie, Wyższa Szkoła Nauk Społecznych z siedzibą w Lublinie, Lublin 2010.

  8. Agnieszka Łukasik-Turecka, Analiza ofert pracy z dodatku „Praca” „Nowej Trybuny Opolskiej” w latach 2003, 2006-2008,Wydawnictwa Wyższej Szkoły Zarządzania i Administracji w Opolu, Opole 2009.

  9. Agnieszka Łukasik-Turecka, Analiza ofert pracy z dodatku „Praca” „Nowej Trybuny Opolskiej” z 2008 roku, Wydawnictwa Wyższej Szkoły Zarządzania i Administracji w Opolu, Opole 2009.

  10. Agnieszka Łukasik-Turecka, Wizerunek Wałęsy w świetle jego wypowiedzi, Wydawnictwo Polihymnia Sp. z o.o., Lublin 2000.

II. Redakcje naukowe poszczególnych numerów czasopism

  1. redaktor naukowy numeru "Studia i Analizy Nauk o Polityce" 2023 nr 2
  2. redaktor naukowy numeru (wraz z Beatą Piskorską i Agnieszką Zarębą) "Studia i Analizy Nauk o Polityce" 2020 nr 1.

  3. redaktor naukowy numeru (wraz z Agnieszką Turską-Kawą i Waldemarem Wojtasikiem) „Political Preferences” 2016 nr 13.

  4. redaktor naukowy numeru „Roczników Nauk Społecznych” 7 (43) 2015 nr 3 pt. „Political Communication during Election Period. Polish Election Campaigns in 2014".

  5. redaktor naukowy numeru „Roczników Nauk Społecznych”4 (40) 2012 nr 3 pt. „Parlamentarna kampania wyborcza z perspektywy roku. Ujęcie marketingowe”.

III. Artykuły w czasopismach naukowych i rozdziały w pracach zbiorowych

  1. Agnieszka Łukasik-Turecka, Political Communication during the 2020 Presidential Election Campaign in Poland: The Role of Medical Experts, (in:) Elections in Time of a Pandemic - Dilemmas and Challenges, Brill 2024, pp. 393-405.
  2. Agnieszka Łukasik-Turecka, Teoretyczne aspekty komunikowania politycznego (w:) Komunikowanie polityczne w teorii i praktyce, red. P. Kuca, W. Furman, Wydawnictwo Uniwersytetu Rzeszowskiego, Rzeszów 2023, s. 9-16.
  3. Agnieszka Łukasik-Turecka, Disinformation in the Polish Media Space in the First Year of Russia's Full-Scale Agression against Ukraine, "Przegląd Strategiczny" 2023, nr 16, pp. 251-260.
  4. Marcin Składanowski, Andrzej Szabaciuk, Agnieszka Łukasik-Turecka, Cezary Smuniewski, Marriage and Family in Putin's Russia: State Ideology and the Discourse of the Russian Orthodox Church, 'Religions' 2023, 14(10), 1332. doi.org/10.3390/rel14101332 
  5. Agnieszka Łukasik-Turecka, Pandemic Experts. On the Transformation of Values and Evaluations in the Practice of Science and its Science Educational Dissemination in the Media in Poland during the CO-VID-19 Pandemic, 'Journal of Vasyl Stefanyk Precarpathian National University' 2023, Vol. 10, No. 3, pp. 32-38. DOI: 10.15330/jpnu.10.3.32-38.
  6. Agnieszka Łukasik-Turecka, Martinas Malužinas, Digital Disinformation During the 2020 Parliamentary Elections in Lithuania (in:) Digital Communication and Populism in Times of Covid-19. Cases, Strategies, Example, eds. M. Musiał-Karg, O. de Luengo, Springer, Cham 2023, pp. 75-89.
  7. Magdalena Musiał-Karg, Agnieszka Łukasik-Turecka, Disinformation in the Media Space During the War in Ukraine: How did Kremlin's fake news blame Ukraine, the USA and NATO for the Invasion (in:) The War in Ukraine. (Dis)information-Perception-Attitudes, eds. M. Musiał-Karg, N. Lubik-Reczek, Peter Lang Verlag, Berlin 2023, pp. 13-38.
  8. Agnieszka Łukasik-Turecka, Bogdan Borusewicz (w:) Przywódcy polityczni w Polsce, red. M. Hartliński, Instytut Nauk Politycznych Uniwersytetu Warmińsko-Mazurskiego w Olsztynie, Olsztyn 2022, s. 44-48.
  9. Agnieszka Łukasik-Turecka, Jacek Rostowski (w:) Przywódcy polityczni w Polsce, red. M. Hartliński, Instytut Nauk Politycznych Uniwersytetu Warmińsko-Mazurskiego w Olsztynie, Olsztyn 2022, s. 381-383.
  10. Agnieszka Łukasik-Turecka, Jacek Szczot (w:) Przywódcy polityczni w Polsce, red. M. Hartliński, Instytut Nauk Politycznych Uniwersytetu Warmińsko-Mazurskiego w Olsztynie, Olsztyn 2022, s. 420-423.
  11. Agnieszka Łukasik-Turecka, Медицинские эксперты как новые участники политической коммуникации в Европе во время пандемии COVID-19 на примере Польши и Латвии, „Wschodni Rocznik Humanistyczny” 2021, t. XVIII, s. 123-132, DOI: 10.36121/aturecka.18.2021.4.123
  12. Agnieszka Łukasik-Turecka, Music in Auditory Political Communication: A Case Study (w:) Political Music: Communication and Mobilization, eds. A. Szwed-Walczak, T. Bichta, Peter Lang GmbH, Berlin 2021, pp. 221-234.

  13. Agnieszka Łukasik-Turecka, Komunikowanie polityczne Jana Pawła II: kategorie treściowe w przemówieniu papieża podczas spotkania z polskimi parlamentarzystami w Sejmie (w:) Jan Paweł II i komunikacja społeczna, red. W. Misztal, M. Radej, R. Nęcek, Wydawnictwo Petrus, Kraków 2020, s. 157-170.

  14. Agnieszka Łukasik-Turecka, Free airtime of election committees in Poland compared with similar solutions in other countries. The attitude of Poles to free election broadcasts in the Polish public media, „Rocznik Instytutu Europy Środkowo-Wschodniej” 18(2020), z. 1, s. 227-237, DOI: https://doi.org/10.36874/RIESW.2020.1.12

  15. Agnieszka Łukasik-Turecka, Elections to the European Parliament in 2019 on Billboards – about the Outdoor Election Advertisement. Based on the Example of the City of Lublin, "Wschodni Rocznik Humanistyczny", 2019, T. XVI, nr 4, s. 7-18.

  16. Agnieszka Łukasik-Turecka, Post-election communication: the rulers vs. the opposition. The case study of Beata Szydło's government (w:) Zborník religionistických a sociologických štúdií 1/2017, ed. M. Podkowińska, M. Kardis, s. 103-123.

  17. Agnieszka Łukasik-Turecka, Obecność kobiet w nieodpłatnych audycjach wyborczych radia publicznego na przykładzie wyborów do PE na Lubelszczyźnie w 2014 roku (w:) Kobiety w polityce, red. M. Banaś, Księgarnia Akademicka, Kraków 2017, s. 51-68.

  18. Agnieszka Łukasik-Turecka, Technika świadectwa w reklamie wyborczej w trakcie parlamentarnej kampanii wyborczej 2015 roku na Lubelszczyźnie (w:) Polskie wybory 2014-2015. Kontekst krajowy i międzynarodowy - przebieg rywalizacji - konsekwencje polityczne, red. M. Kolczyński, Tom 1, Wydawnictwo Uniwersytetu Śląskiego, Katowice 2017, s. 224-237.

  19. Agnieszka Łukasik-Turecka, Communication in the Referendum Campaign as Exemplified by Free Broadcasts of the Entitled Entities on Polish Radio Lublin, „Mediatization Studies”, 2017, Vol. 1, No 1, pp. 83-101.

  20. Agnieszka Łukasik-Turecka, Beata Szydło vs. Ewa Kopacz, Elżbieta Kruk vs. Joanna Mucha – kampania kobiet (w:) Oblicza wyborów. Studia wyborcze i analizy kampanii parlamentarnej w 2015 roku na Lubelszczyźnie, red. A. Łukasik-Turecka, Wydawnictwo KUL, Lublin 2016, s. 43-59.

  21. Agnieszka Łukasik-Turecka, Problematyka bezpieczeństwa w radiowych reklamach wyborczych kandydatów do Parlamentu Europejskiego na Lubelszczyźnie w 2014 roku (w:) Bezpieczeństwo Europy i Unii Europejskiej w czasach kryzysu, red. M. Musiał-Karg, Wydawnictwo Uniwersytetu im. Adama Mickiewicza w Poznaniu, Poznań 2016, s. 275-282.

  22. Agnieszka Łukasik-Turecka, Społeczne postrzeganie metody door-to-door, „Political Preferences”, 2016, nr 12, s. 181-198.

  23. Agnieszka Łukasik-Turecka, Nieodpłatne audycje wyborcze w publicznym radiu jako narzędzie komunikowania polskich partii politycznych w kampaniach wyborczych, „Studia Politicae Universitatis Silesiensis”, 2015, T. 15, s. 220-232.

  24. Agnieszka Łukasik-Turecka, Poparcie kandydata przez lidera partii a decyzje wyborców. Badania elektoratu, „Preferencje Polityczne” 2015 nr 10, s. 123-134.

  25. Agnieszka Łukasik-Turecka, Party Elites As Compared with Other Candidates in Free Election Broadcasts on Public Radio, "Roczniki Nauk Społecznych", 2015, 7 (43) nr 3, s. 67-84.

  26. Agnieszka Łukasik-Turecka, 7 grzechów głównych komitetów wyborczych popełnianych w obszarze nieodpłatnych audycji wyborczych w publicznym radiu, (w:) Od marketingu samorządowego do prezydenckiego…, red. A. Kasińska-Metryka, R. Wiszniowski, M. Molendowska, Uniwersytet Jana Kochanowskiego, Kielce 2015, s. 167-176.

  27. Agnieszka Łukasik-Turecka, Obraz kampanii wyborczej do Parlamentu Europejskiego w lubelskiej prasie regionalnej, (w:) Medialne reprezentacje kultury. Społeczeństwo-Polityka-Promocja, red. A. Duda, Wydawnictwo KUL, 2015, s. 113-124.

  28. Agnieszka Łukasik-Turecka, Radiowa reklama wyborcza w nieodpłatnych audycjach wyborczych Polskiego Radia Lublin. Kampania przed wyborami do Parlamentu Europejskiego w 2014 roku, (w:) Mediatyzacja komunikowania politycznego. W kręgu badań politologicznych i medioznawczych, red. M. Adamik-Szysiak, Wydawnictwo UMCS, Lublin 2015, s. 81-91.

  29. Agnieszka Łukasik-Turecka, Kampania wyborcza na ulicach Lublina, czyli wizualna reklama zewnętrzna w trakcie kampanii do Parlamentu Europejskiego w 2014 roku (w:) Wybory do Parlamentu Europejskiego na Lubelszczyźnie w 2014 roku, red. A. Łukasik-Turecka, Wydawnictwo KUL, Lublin 2015, s. 145-162.

  30. Agnieszka Łukasik-Turecka, Realizacja funkcji informacyjnej i edukacyjnej mediów w okresie kampanii wyborczych do PE w Polsce na przykładzie lubelskich dzienników regionalnych (w:) Zmieniająca się Unia Europejska. Wybrane aspekty polityczne i społeczno-gospodarcze, red. E. Lesiewicz, Wydawnictwo Naukowe WNPiD UAM, Poznań 2015, s. 147-158.

  31. Agnieszka Łukasik-Turecka, Audytywna reklama wyborcza – przeżytek czy konieczność?, „Zeszyty Prasoznawcze”, 2015, Tom 58, nr 1 (221), s. 167-175.

  32. Agnieszka Łukasik-Turecka, Język propagandy politycznej. Analiza wypowiedzi Donalda Tuska (w:) Propaganda w systemach demokratycznych i niedemokratycznych, red. J. W. Wołoszyn, Wydawnictwo KUL, Lublin 2015, s. 203-224.

  33. Agnieszka Łukasik-Turecka, Stosunek elektoratu do radiowych reklam wyborczych, „Preferencje polityczne” 2014 nr 8, s. 51-60.

  34. Agnieszka Łukasik-Turecka, Radiowa reklama wyborcza w nieodpłatnych audycjach wyborczych radia publicznego (w:) Marketing polityczny w gorsecie mediów, red. R. Wiszniowski, A. Kasińska-Metryka, Wyd. Adam Marszałek, Toruń 2014, s. 153-165.

  35. Agnieszka Łukasik-Turecka, Aktorzy polityczni i media masowe w procesie komunikowania politycznego na poziomie samorządu terytorialnego w czasie kampanii wyborczej (Przyczynek do problemu zagrożeń wynikających z braku pełnej informacji wyborczej) (w:) Rola jednostek samorządu terytorialnego w utrzymaniu bezpieczeństwa i porządku publicznego, red. L. Jańczuk, Wydawnictwo KUL, Lublin 2014, s. 51-60.

  36. Agnieszka Łukasik-Turecka, Radiowa reklama wyborcza – polecać czy odradzać (uwagi politologa), „Roczniki Nauk Społecznych”, 6 (42) 2014, nr 1, s.95-109.

  37. Agnieszka Łukasik-Turecka, Audytywna reklama wyborcza jako narzędzie komunikowania politycznego (w:) Komunikacja społeczna – tendencje, problemy, wyzwania, red. M. Podkowińska, Wydawnictwo SGGW, Warszawa 2014, s. 31-40.

  38. Agnieszka Łukasik-Turecka, Tools of Political Communication at the Level of Local Government during the Election Campaign in Poland (w:) Marketingové trendy v znalostnej spoločnosti, red. K. Carnogursky, Poprad/Slovakia 2014, s. 135-145.

  39. Agnieszka Łukasik-Turecka, Media płaszczyzną debaty o parytetach (w:) Media i polityka. Relacje i współzależności, red. M. Adamik-Szysiak, Wydawnictwo Uniwersytetu Marii Curie-Skłodowskiej, Lublin 2014, s. 141-158.

  40. Agnieszka Łukasik-Turecka, Stosunek elektoratu do rozwiązań ustawowych wyrównujących szanse kobiet i mężczyzn w obsadzaniu list wyborczych, „Preferencje polityczne” 2013 nr 6, s. 47-59.

  41. Agnieszka Łukasik-Turecka, Kobiety w jednostkach samorządu terytorialnego w dobie debaty nad parytetami i kwotami, „Roczniki Nauk Społecznych”, 5 (41) 2013 nr 1, s. 73-85.

  42. Agnieszka Łukasik-Turecka, Magdalena Gąsior-Marek kontra Joanna Mucha. Lubelskie dzienniki wobec konfliktu kandydatek do Sejmu w 2011 roku, „Środkowoeuropejskie Studia Polityczne”, 2013 nr 2, s. 155-167.

  43. Agnieszka Łukasik-Turecka, Od przywódcy lokalnego do przywódcy partyjnego. Studium przypadku Janusza Palikota, „Athenaeum”, 2013 nr 38, s.172-182.

  44. Agnieszka Łukasik-Turecka, Metoda door-to-door i jej zastosowanie przez lubelskich radnych w trakcie kampanii wyborczej do Rady Miasta w 2010 r., „Środkowoeuropejskie Studia Polityczne”, 2013 nr 1, s. 263-280.

  45. Agnieszka Łukasik-Turecka, Muzyka w polityce. Piosenki pro i kontra (w:) Współczesne zagadnienia marketingu politycznego i public relations, red. M. Adamik-Szysiak, W. Maguś, Wydawnictwo UMCS, Lublin 2013, s. 305-322.

  46. Agnieszka Łukasik-Turecka, Audytywna reklama wyborcza na przykładzie nieodpłatnych audycji komitetów wyborczych w Polskim Radiu Lublin (wybory parlamentarne 2011 r.) (w:) Współczesne uwarunkowania promocji i reklamy, red. A. J. Kukuła, Wydawnictwo Difin, Warszawa 2013, s.167-183.

  47. Agnieszka Łukasik-Turecka, Outdoor advertising in the 2012 Ukraine parliamentary election, "Copernicus Journal of Political Studies" 2012, No. 2, Vol. 2, pp. 63-77.

  48. Agnieszka Łukasik-Turecka, Lubelska samorządowa kampania wyborcza 2010 roku na łamach prasy lokalnej i regionalnej(w:) Marketing polityczny. Doświadczenia polskie, red. R. Wiszniowski, A. Kasińska-Metryka, Wydawnictwo Adam Marszałek, Toruń 2012, s. 519-536.

  49. Agnieszka Łukasik-Turecka, Kwoty na listach wyborczych w 2011 roku. Przedwyborcza debata zwolenników i przeciwników parytetów"Roczniki Nauk Społecznych", 4 (40) 2012 nr 3, s. 127-138.

  50. Agnieszka Łukasik-Turecka, Człowiek-kandydat w wyborach jako produkt specjalistów od marketingu politycznego (w:) Zadania współczesnej humanistyki. Człowiek i nauka, red. J. Bartoszewski, J. Lisiecka, J. Swędrak, Wyższa Szkoła Humanistyczno-Ekonomiczna w Sieradzu, Kraków 2012, s. 57-70.

  51. Agnieszka Łukasik-Turecka, Rola tygodników opiniotwórczych w kształtowaniu tożsamości politycznej w Polsce w latach 1990-2005, (w:) Tożsamość i komunikacja, red. J. Szulich-Kałuża, L. Dyczewski, R. Szwed, Wydawnictwo KUL, Lublin 2011, s. 115-126.

  52. Agnieszka Łukasik-Turecka, Kategorie treściowe w publikacjach dotyczących prezydenckiej kampanii wyborczej z 2005 roku. Analiza dzienników: „Gazeta Wyborcza” i „Rzeczpospolita” (w:) Prawne, ekonomiczne i polityczne aspekty funkcjonowania mediów i kreowania ich zawartości, red. P. Dudek, M. Kuś, Wyd. Adam Marszałek, Toruń 2010, s. 467-479.

  53. Agnieszka Łukasik-Turecka, Reklama wyborcza na łamach wybranych tygodników społeczno-politycznych w okresie prezydenckich kampanii wyborczych w Polsce w latach 1990-2005, (w:) Reklama w społeczeństwie. Społeczeństwo w reklamie, red. A. Łukasik-Turecka, Wyższa Szkoła Nauk Społecznych z siedzibą w Lublinie, Lublin 2010, s.87-94.

  54. Agnieszka Łukasik-Turecka, Kategorie treściowe w publikacjach dotyczących prezydenckiej kampanii wyborczej z 2005 roku. Analiza tygodników:„Polityka”, „Wprost”, „Tygodnik Solidarność” (w:) Współczesne media. Status, aksjologia, funkcjonowanie,t. II, red. I. Hofman, D. Kępa-Figura, Wyd. UMCS, Lublin 2009.

  55. Agnieszka Łukasik-Turecka, Media częściowo aktywnym aktorem sceny politycznej (w:) Co łączy, co dzieli Polaków, czyli społeczeństwo informacyjne w działaniu, red. L. Haber, St. Jędrzejewski, Wyd. TN KUL, Lublin 2008, s. 59-76.

  56. Agnieszka Łukasik-Turecka, Prezydencka kampania wyborcza na łamach wybranych tygodników społeczno-politycznych (w:) Media Kultura Społeczeństwo, Wydawnictwo Wyższej Szkoły Humanistyczno-Ekonomicznej w Łodzi, Łódź 2008, nr 1 (3), s. 81-92.

  57. Agnieszka Łukasik-Turecka, Analiza ofert pracy z poniedziałkowego dodatku „Praca” do „NTO” z 2007 r. (w:) Analiza ofert pracy oraz ofert instytucji szkoląco - edukacyjnych, red. M. Duczmal, W. Potwora, Wydawnictwa Wyższej Szkoły Zarządzania i Administracji w Opolu, Opole 2008, s. 136-174.

  58. Analiza ofert pracy oraz ofert instytucji szkoląco - edukacyjnych, współautor pracy zbiorowej pod red. M. Duczmala, W. Potwory, Wydawnictwa Wyższej Szkoły Zarządzania i Administracji w Opolu, Opole 2007.

IV. Hasła leksykonowe

  1. Agnieszka Łukasik-Turecka, Sojusz Lewicy Demokratycznej (w:) Leksykon polskich partii politycznych, red. R. Glajcar, A. Turska-Kawa, W. Wojtasik, Wydawnictwo Adam Marszałek, Toruń 2017, s. 556-564.

  2. Agnieszka Łukasik-Turecka, Partia „X” (w:) Leksykon polskich partii politycznych, red. R. Glajcar, A. Turska-Kawa, W. Wojtasik, Wydawnictwo Adam Marszałek, Toruń 2017, s. 277-280.

  3. Agnieszka Łukasik-Turecka, Solidarna Polska Zbigniewa Ziobro (w:) Leksykon polskich partii politycznych, red. R. Glajcar, A. Turska-Kawa, W. Wojtasik, Wydawnictwo Adam Marszałek, Toruń 2017, s. 568-571.

  4. Agnieszka Łukasik-Turecka, Porozumienie Centrum (w:) Leksykon polskich partii politycznych, red. R. Glajcar, A. Turska-Kawa, W. Wojtasik, Wydawnictwo Adam Marszałek, Toruń 2017, s. 404-409.

V. Sprawozdania i artykuły recenzyjne w czasopismach naukowych

  1. Agnieszka Łukasik-Turecka, Sprawozdanie z webinarium pt. Eksperci w mediach – interpretatorzy, tłumacze rzeczywistości czy aktorzy komunikowania politycznego?, „Studia i Analizy Nauk o Polityce”, 2021, nr 3, s. 137-139, doi.org/10.31743/sanp.12248

  2. Agnieszka Łukasik-Turecka, Ogólnopolska Konferencja Naukowa „Kampania wyborcza do Sejmu i Senatu RP w 2015 roku na Lubelszczyźnie” 3 listopada 2015 roku na KUL (sprawozdanie), „Roczniki Nauk Społecznych”, 2016, 8 (44) nr 1, s. 155-156.

  3. Agnieszka Łukasik-Turecka, Ogólnopolska Konferencja Naukowa "Wybory do Parlamentu Europejskiego w Polsce w 2014 r. Kampania wyborcza na Lubelszczyźnie - przebieg, narzędzia komunikowania politycznego, wyniki", Lublin, 28 maja 2014 (sprawozdanie), "Roczniki Nauk Społecznych", 2015, 7 (43) nr 3, s. 140-141.

  4. Agnieszka Łukasik-Turecka (współautor)Research into the Conditions of Political Attitudes within the Project 'Political preferences: Attitude – Identification – Behavior', (sprawozdanie), „Athenaeum”, 2014, nr 44, s. 177-182.

  5. Agnieszka Łukasik-Turecka (współautor),  Raport z badań w ramach projektu "Preferencje polityczne. Postawy-identyfikacje-zachowania 2013", (sprawozdanie), „Roczniki Nauk Społecznych”, 2014, 6 (42) nr 1, s. 185-191.

  6. Radio regionalne w Polsce, red. Paweł Kuca, Wojciech Furman, Kazimierz Wolny-Zmorzyński, Wydawnictwo Uniwersytetu Rzeszowskiego, Rzeszów 2016, ss. 319. Agnieszka Łukasik-Turecka (rec.), Radio regionalne w Polsce, „Roczniki Nauk Społecznych”, 2018, T. 10 (46), nr 1, s. 145-147.

 

Konsultacje w semestrze letnim 2023/24

dla studentów konsultacje zdalne - wtorki, g. 07.30-09.10, kod dostępu: m1m4xll

dyżur Dyrektor Instytutu - wtorki, g. 14.20-15.50, C-422a

 

Profil na ResearchGate:

https://www.researchgate.net/profile/Agnieszka_Lukasik-Turecka

Profil na Academia.edu:

https://kul.academia.edu/AgnieszkaŁukasikTurecka

Profil na LinkedIn:

https://www.linkedin.com/in/agnieszka-łukasik-turecka-342191106/

 

 

Ostatnia aktualizacja: 04.04.2024 21:42