Raportowanie niefinansowe w aspekcie społecznym jako narzędzie budowania wizerunku banku przyjaznego dla klientów
[Non-Financial Reporting in the Social Aspect as a Tool for Building the Image of a Client-Friendly Bank ]
Artykuł naukowy w czasopiśmie recenzowanyCzasopismo: Przegląd Prawno-Ekonomiczny (ISSN: 1898-2166)
Rok wydania: 2023
Strony od-do: 25-41
Streszczenie: W opracowaniu zaprezentowano zagadnienia raportowania niefinansowego przez banki notowane na giełdzie w ramach WIG-ESG w aspekcie spraw społecznych oraz jego znaczenia w budowaniu przyjaznego wizerunku banku. Postawiono tezę, że raportowanie ESG w aspekcie społecznym jest ważnym narzędziem w budowaniu reputacji banku, którą zweryfikowano pozytywnie. W celu weryfikacji przyjętej tezy dokonano analizy oświadczeń niefinansowych banków notowanych w ramach WIG-ESG, a następnie zbadano, czy obowiązek raportowania ESG w aspekcie społecznym wpłynął na zwiększenie liczby klientów banków zaangażowanych w działalność sponsoringową i charytatywną, a tym samym na aktywa banków zaangażowanych społecznie.
Słowa kluczowe: ESG, raportowanie niefinansowe, banki, wizerunek
DOI: https://doi.org/10.31743/ppe.16780
Cytowanie w formacie Bibtex:
@article{1,
author = "Anna Dąbkowska",
title = "Raportowanie niefinansowe w aspekcie społecznym jako narzędzie budowania wizerunku banku przyjaznego dla klientów",
journal = "Przegląd Prawno-Ekonomiczny",
year = "2023",
pages = "25-41"
}
Cytowanie w formacie APA:
Dąbkowska, A. (2023). Raportowanie niefinansowe w aspekcie społecznym jako narzędzie budowania wizerunku banku przyjaznego dla klientów. Przegląd Prawno-Ekonomiczny, 25-41.
