Prasa kobieca - między advertorialem a informacją.
[Woman's press - between advertorial and information]

Artykuł naukowy w czasopiśmie recenzowany

Czasopismo: Naukowy Przegląd Dziennikarski (ISSN: 2084-8064)
Rok wydania: 2015
Numer czasopisma: 3
Strony od-do: 22-35
Streszczenie: Celem artykułu jest analiza treści i form advertorialowego dyskursu, jak również jego odbioru. Korzystam z analizy zawartości i narzędzia kwestionariusza ankiety, by określić główne typy advertoriali oraz ustalić poziom wiedzy studentek dziennikarstwa odnośnie charakteru i celów tego typu tekstów. Wskazuję na cztery podstawowe typy advertoriali umieszczanych na łamach miesięcznika „Claudia”: Expert Endorsement Advertorial (EEA), Celebrity Endorsement Advertorial (CEA), Testimonial Advertorial (TA), Product Launch Advertorial (PLA). Pierwszy typ – w opiniach studentek – uważany jest za najbardziej „wiarygodny”, jego perswazyjne cele nie są przez nie rozpoznawane. Z kolei ostatni – najczęściej oceniany jest jako nieobiektywny, nierzetelny, stricte komercyjny.
Słowa kluczowe: advertorial, miesięcznik poradnikowy, reklama, dziennikarstwo, interdyskursywność
Dostęp WWW: http://naukowy-przeglad-dziennikarski.org/sites/default/files/3-2015_A-Duda_Prasa-kobieca.pdf



Cytowanie w formacie Bibtex:
@article{1,
author = "Aneta Duda",
title = "Prasa kobieca - między advertorialem a informacją. ",
journal = "Naukowy Przegląd Dziennikarski",
year = "2015",
number = "3",
pages = "22-35"
}

Cytowanie w formacie APA:
Duda, A. (2015). Prasa kobieca - między advertorialem a informacją. . Naukowy Przegląd Dziennikarski, 3, 22-35.