Symbole religijne i duchowość w reklamie
[Religious symbols and spiritualities in advertising]

Artykuł naukowy w wydawnictwie zbiorowym recenzowany

Miejsce: Lublin
Rok wydania: 2015
Tytuł publikacji: Medialne reprezentacje kultury : literatura, teatr, sztuka, religia
Redaktorzy: Anna Sugier-Szerega
Tom: 1
Strony od-do: 193-210
Streszczenie: Wykorzystywanie religijnych symboli w reklamie nie jest nowym zjawiskiem. Jednak dzisiejsze odniesienia do biblijnych motywów, symboli rzadko kiedy mają ścisły związek z oferowanymi produktami. W artykule przedstawiono wyniki badań dotyczące obecności symboli religijnych i duchowości w polskiej reklamie prasowej. Analiza wskazała, że reklamodawcy stosunkowo rzadko sięgają po stricte religijne elementy, inaczej w przypadku duchowości, rozumianej szerzej niż religijność. Wymiar duchowości zdaje się nierozłącznie towarzyszyć praktyce reklamowej.
Słowa kluczowe: symbole religijne, duchowość, reklama



Cytowanie w formacie Bibtex:
@article{1,
author = "Aneta Duda",
title = "Symbole religijne i duchowość w reklamie",
journal = "",
year = "2015",
pages = "193-210"
}

Cytowanie w formacie APA:
Duda, A. (2015). Symbole religijne i duchowość w reklamie. , 193-210.