Public relations miast i regionów
[The essence and role of public relations]

Rozdział w recenzowanej książce naukowej

Miejsce: Lublin
Rok wydania: 2010
Tytuł publikacji: Istota i rola public relations
Redaktorzy: Aneta Duda
Strony od-do: 13-49
Streszczenie: W pierwszej części ksiażki zostały przedstawione koncepcje PR, wskazano na jego specyficzne znaczenie dla instytucji samorządowych. Zaprezentowano również szeroki i całościowy model strategii PR, zasady media relations oraz komunikacji wewnętrznej z uwzględnieniem specyficznych dla samorządów terytorialnych uwarunkowań. W drugiej części przedstawione są studia przypadków będące rezultatem realizowanych bądź planowanych do realizacji projektów. Znalazły się tu przedsięwzięcia, które w naszym przekonaniu z powodzeniem mogą zmieniać na lepsze życie zaangażowanych w nie ludzi, społeczności. Mamy nadzieję, że „dobre praktyki” tu opisane przy pewnej dozie determinacji i gotowości do wspólnego działania staną się inspiracją w podejmowaniu czy też doskonaleniu podjętych już działań public relations w praktyce samorządowej.
Słowa kluczowe: public relations, samorządy, dobre praktyki