Przykazania właściwego stosunku do mediów Ojca Profesora Leona Dyczewskiego a komunikacja marketingowa
[The Media Commandments of Father Professor Leon Dyczewski and marketing communication]

Artykuł naukowy w czasopiśmie recenzowany

Czasopismo: Roczniki Nauk Społecznych (ISSN: 0137-4176)
Rok wydania: 2021
Tom: 13(49)
Numer czasopisma: 1
Strony od-do: 117-132
Streszczenie: W artykule odniesiono zasady „właściwego stosunku do mediów” sformułowane przez Ojca Profesora Leona Dyczewskiego do współczesnej komunikacji marketingowej: reklamy i public relations. Zgodnie z Jego zaleceniami podjęto zagadnienie edukacji medialnej w odniesieniu do wiedzy i kompetencji odbioru reklamy. Opierając się na badaniach Setha Ashley’a i in. (2013) opracowano skalę do pomiaru kompetencji obioru treści reklamy zawierającą elementy pomiaru wiedzy na temat 1) sposobów, w jaki twórcy reklamy efektywnie docierają do odbiorców, 2) znaczeń przekazu reklamy oraz 3) reklamowych reprezentacji rzeczywistości. Skalę Ashley’a i współpracowników (2013), rozszerzono o dodatkowe miary kompetencji. Dodano do modelu dwa nowe składniki: miary dla samooceny umiejętności korzystania z mediów (subiektywnej oceny wiedzy o mediach) i znaczenia, jakie odbiorcy przypisują edukacji medialnej.
Słowa kluczowe: Leon Dyczewski, edukacja medialna, reklama, public relations
DOI: https://doi.org/10.18290/rns21491.8



Cytowanie w formacie Bibtex:
@article{1,
author = "Aneta Duda",
title = "Przykazania właściwego stosunku do mediów Ojca Profesora Leona Dyczewskiego a komunikacja marketingowa ",
journal = "Roczniki Nauk Społecznych",
year = "2021",
number = "1",
pages = "117-132"
}

Cytowanie w formacie APA:
Duda, A. (2021). Przykazania właściwego stosunku do mediów Ojca Profesora Leona Dyczewskiego a komunikacja marketingowa . Roczniki Nauk Społecznych, 1, 117-132.