Prasa regionalna i ogólnopolska o produktach lokalnych
[The local press - proposals for legislative changes ]

Artykuł naukowy w wydawnictwie zbiorowym recenzowany

Miejsce: Warszawa
Rok wydania: 2020
Tytuł publikacji: Prasa lokalna i samorządowa. Propozycje zmian legislacyjnych
Redaktorzy: Anna Gołębiowska, Piotr Benedykt Zientarski
Strony od-do: 189-205
Streszczenie: Celem artykułu jest wskazanie najpopularniejszych tematów informacji o produkcie regionalnym, a pośrednio „czynników medialnej atrakcyjności”, które zwiększają jego szanse na publikację. Analizie poddano prasę regionalną („Kurier Lubelski”, „Dziennik Wschodni”), jak i ogólnopolską („Gazetę Wyborczą” i „Rzeczpospolitą”). W szczególności badano 1) przedmiot komunikatu prasowego, czyli główne treści dziennikarskiej wypowiedzi o produktach regionalnych, 2) kierunek, czyli w jaki sposób produkty zostały przedstawione, 3) częstotliwość występowania poszczególnych kategorii tematycznych. Uzyskane wyniki wskazują, że tematyka produktów regionalnych nie jest eksponowana w prasie, co więcej, częściej pojawia się na łamach prasy ogólnopolskiej niż lokalnej. Uwypuklono także projakościową i prozdrowotną rolę takiej żywności, jak i marketingowy wymiar funkcjonowania jej rynku. Zwrócono uwagę na specyfikę produktu regionalnego (czasochłonność metod produkcji, bezpośrednie kanały dystrybucyjne, niska skala produkcji i środków na promocję), a przez to konieczność sięgania po techniki public relations, narzędzia internetowe w prowadzeniu działań informacyjnych i promocyjnych.
Słowa kluczowe: prasa lokalna, produkty lokalne, promocja, marketing
Dostęp WWW: https://bibliotekasgsp.locloudhosting.net/items/show/124



Cytowanie w formacie Bibtex:
@article{1,
author = "Aneta Duda",
title = "Prasa regionalna i ogólnopolska o produktach lokalnych ",
journal = "",
year = "2020",
pages = "189-205"
}

Cytowanie w formacie APA:
Duda, A. (2020). Prasa regionalna i ogólnopolska o produktach lokalnych . , 189-205.