Nowy podręcznik do nauki składni nowotestamentowej greki. Analiza merytoryczno-dydaktyczna
[New Coursebook for Learning the Syntax of New Testament Greek: Analysis of Content and Didactic Potential ]

Artykuł naukowy w czasopiśmie recenzowany

Czasopismo: Biblical Annals (ISSN: 2083-2222)
Rok wydania: 2019
Tom: 9
Numer czasopisma: 3
Strony od-do: 547-567
Streszczenie: Artykuł jest dokładną analizą treści książki D.P. Bécharda Syntax of New Testament Greek. A Student’s Manual . W zamyśle autora tej gramatyki ma to być podręcznik lub ewentualnie główna pomoc dla studentów Papieskiego Instytutu Biblijnego w Rzymie w nauce składni greki nowotestamentalnej. Szczegółowe badanie zawartości tego opracowania wykazało, że jego autor pominął wiele ważnych zagadnień syntaksy greki biblijnej, co sprawiło, że Syntax of New Testament Greek. A Student’s Manual nie może być uznane za całościowe opracowanie podjętego zagadnienia, a jedynie za gramatykę na poziomie podstawowym (wstępnym).
Słowa kluczowe: język grecki, koine, składnia biblijnej greki, Nowy Testament
Dostęp WWW: https://czasopisma.kul.pl/ba/article/view/4725/4632
DOI: 10.31743/biban.4725



Cytowanie w formacie Bibtex:
@article{1,
author = "Andrzej Piwowar",
title = "Nowy podręcznik do nauki składni nowotestamentowej greki. Analiza merytoryczno-dydaktyczna",
journal = "Biblical Annals",
year = "2019",
number = "3",
pages = "547-567"
}

Cytowanie w formacie APA:
Piwowar, A. (2019). Nowy podręcznik do nauki składni nowotestamentowej greki. Analiza merytoryczno-dydaktyczna. Biblical Annals, 3, 547-567.