Integralne wychowanie młodzieży w pedagogii św. Jana Bosko
[Integral education of young peple in St. John Bosco's pedagogy]

Artykuł naukowy w czasopiśmie recenzowany

Czasopismo: Roczniki Pedagogiczne (ISSN: 2080-850X)
Rok wydania: 2015
Tom: 7 (43)
Numer czasopisma: 4
Strony od-do: 25-46
Streszczenie: Potrzeba gruntownej refleksji nad zagadnieniami wychowania wynika dziś z konieczności poszukiwania takich koncepcji pedagogicznych, które byłyby zdolne w sposób całościowy (integralny) rozwinąć i ukształtować cały potencjał osobowy młodego człowieka. Obchodzona w tym roku dwusetna rocznica urodzin św. Jana Bosko (1815-1888), wielkiego wychowawcy XIX wieku i twórcy oryginalnego systemu wychowania prewencyjnego staje się okazją do przybliżenia jego oryginalnej myśli pedagogicznej. Artykuł pozwala lepiej zrozumieć działalność pedagogiczną ks. Jana Bosko, u podstaw której leży założenie integralnego wychowania młodzieży. Wskazuje on również współczesnym pedagogom, że zarówno osoba św. Jana Bosko, jak i jego system prewencyjny mogą ciągle inspirować do odkrywania nowych perspektyw w dziedzinie wychowania młodego pokolenia.
Słowa kluczowe: wychowanie integralne, młodzież, system prewencyjny, wiara, wychowawca
Dostęp WWW: https://tnkul.pl/files/userfiles/files/RPed2015nr2_025-046_Luczynski.pdf
DOI: http://dx.doi.org/10.18290/rped.2015.7(43).4-3



Cytowanie w formacie Bibtex:
@article{1,
author = "Andrzej Łuczyński",
title = "Integralne wychowanie młodzieży w pedagogii św. Jana Bosko ",
journal = "Roczniki Pedagogiczne",
year = "2015",
number = "4",
pages = "25-46"
}

Cytowanie w formacie APA:
Łuczyński, A. (2015). Integralne wychowanie młodzieży w pedagogii św. Jana Bosko . Roczniki Pedagogiczne, 4, 25-46.