Osoba i myśl pedagogiczna bł. Edmunda Bojanowskiego w perspektywie współczesnych wyzwań edukacyjnych
[A person and pedagogical thought of bl. Edmund Bojanowski in perspective of contemporary educational challenges]

Artykuł naukowy w czasopiśmie recenzowany

Czasopismo: Roczniki Pedagogiczne (ISSN: 2080-850X)
Rok wydania: 2017
Tom: 9(45)
Numer czasopisma: nr spec.
Strony od-do: 115-130
Streszczenie: Artykuł ukazuje system wychowawczy jednego z wybitnych polskich myślicieli i działaczy społeczno-patriotycznych XIX wieku – Edmunda Bojanowskiego, którego myśl pedagogiczna również dzisiaj nie przestaje fascynować wielu pedagogów, czyniąc z nich „artystów” w dziedzinie wychowania. Tekst wskazuje na oryginalność systemu wychowania przedszkolnego Bojanowskiego, który w swych podstawowych założeniach odwołuje się do natury, historii i religii, proponując wychowanie o charakterze integralnym i realizowane w duchu rodzinnym. Autor zwraca również uwagę na potrzebę upowszechnienia i wykorzystania propozycji wychowawczej Bojanowskiego we współczesnej edukacji, gdzie stanowić może ona niezwykle cenne „narzędzie” w procesie kształtowania u dzieci osobowości harmonijnych i odpowiedzialnych.
Słowa kluczowe: wychowanie, edukacja, Edmund Bojanowski, system, dziecko
Dostęp WWW: http://czasopisma.tnkul.pl/index.php/rped/article/view/7662/7772
DOI: 10.18290/rped.2017.9s-9



Cytowanie w formacie Bibtex:
@article{1,
author = "Andrzej Łuczyński",
title = "Osoba i myśl pedagogiczna bł. Edmunda Bojanowskiego w perspektywie współczesnych wyzwań edukacyjnych ",
journal = "Roczniki Pedagogiczne",
year = "2017",
number = "nr spec.",
pages = "115-130"
}

Cytowanie w formacie APA:
Łuczyński, A. (2017). Osoba i myśl pedagogiczna bł. Edmunda Bojanowskiego w perspektywie współczesnych wyzwań edukacyjnych . Roczniki Pedagogiczne, nr spec., 115-130.