Agnieszka Łukasik-Turecka

Audytywna reklama wyborcza – przeżytek czy konieczność?
[Auditory election advertising – relic or necessity?]

Artykuł naukowy w czasopiśmie recenzowany

Czasopismo: Zeszyty Prasoznawcze (ISSN: 0555-0025)
Rok wydania: 2015
Tom: 58
Numer czasopisma: 1 (221)
Strony od-do: 167-175
Streszczenie: W świetle kryteriów doboru mediów pod emisję reklam, radio spełnia jedynie niektóre. Możemy do nich zaliczyć: możliwość powtórzeń przekazu, niski jednostkowy koszt okazji usłyszenia przekazu czy nastrój, w jakim odbierany jest przekaz. Te kryteria wydają się być wręcz stworzone pod radio jako nośnik reklam, w tym wyborczych. Z drugiej strony, radio w niewielkim stopniu spełnia takie kryteria jak: prawdopodobieństwo, że przekaz zostanie dostrzeżony czy długość cyklu życia produktu. Spełnienie pozostałych kryteriów uzależnione jest w dużym stopniu od charakteru rozgłośni. Mimo to, wydaje się, że zalety audytywnej (radiowej) reklamy wyborczej, a także samo radio jako jej nośnik bronią ją przed całkowitą eliminacją z grona narzędzi komunikowania politycznego w okresie kampanii wyborczych. Reklama audytywna (radiowa) nie będzie już nigdy medium pierwszoplanowym, a raczej towarzyszącym innym działaniom kampanijnym, na tyle jednak istotnym, że raczej niewielu zechce świadomie z niej zrezygnować.
Słowa kluczowe: audytywna reklama wyborcza, narzędzia komunikowania politycznego, kampania wyborcza
Dostęp WWW: http://www.ejournals.eu/sj/index.php/ZPr/article/viewFile/6535/6459
DOI: 10.4467/2299-6362PZ.15.013.3151



Cytowanie w formacie Bibtex:
@article{1,
author = "Agnieszka Łukasik-Turecka",
title = "Audytywna reklama wyborcza – przeżytek czy konieczność?",
journal = "Zeszyty Prasoznawcze",
year = "2015",
number = "1 (221)",
pages = "167-175"
}

Cytowanie w formacie APA:
Łukasik-Turecka, A. (2015). Audytywna reklama wyborcza – przeżytek czy konieczność?. Zeszyty Prasoznawcze, 1 (221), 167-175.