Agnieszka Łukasik-Turecka

Tools of Political Communication at the Level of Local Government during the Election Campaign in Poland

Artykuł naukowy w wydawnictwie zbiorowym recenzowany

Miejsce: Ružomberok
Rok wydania: 2014
Tytuł publikacji: Marketingové trendy v znalostnej spoločnosti. Zborník vedeckých statí 3
Redaktorzy: Karol Čarnogurský
Strony od-do: 135-145
Streszczenie: Zarówno narzędzia marketingu pośredniego, jak również bezpośredniego w większości wydają się być odpowiednimi do stosowania w trakcie samorządowej kampanii wyborczej. W przypadku narzędzi marketingu pośredniego, w walce wyborczej na tym poziomie, jedynie reklama audiowizualna wydaje się nie mieć tu powszechnego zastosowania, głównie ze wyglądu na koszty zarówno produkcji, jak i emisji. Z kolei jedno z bardziej krytykowanych narzędzi – reklama audytywna (głównie radiowa) - oceniana jako mało skuteczne w komunikacji między kandydatem a wyborcą, w przypadku wyborów samorządowych wydaje się mieć rację bytu. Niskie koszty produkcji, a także ewentualnej emisji, w przypadku, gdy kandydat zechce wyemitować swą reklamę nie tylko w ramach nieodpłatnych audycji wyborczych, ale także na zasadach komercyjnych powodują, że warto sięgnąć po to narzędzie. Z kolei większość narzędzi marketingu bezpośredniego wydaje się być „stworzona” na potrzeby kampanii na poziomie samorządowym. Wybór narzędzi, które wykorzysta kandydat w samorządowej kampanii wyborczej należy do niego, bądź jego sztabowców i doradców. Warto pamiętać, aby budżet nie był jedynym kryterium doboru narzędzi i aby zapewnić ich różnorodność. Postawienie na różne narzędzia, przy pomocy których kandydat zechce komunikować się ze swoimi potencjalnymi wyborcami, może znacznie zwiększyć jego szanse w walce wyborczej.
Słowa kluczowe: samorządowa kampania wyborcza w Polsce, narzędzia komunikowania politycznego



Cytowanie w formacie Bibtex:
@article{1,
author = "Agnieszka Łukasik-Turecka",
title = "Tools of Political Communication at the Level of Local Government during the Election Campaign in Poland ",
journal = "",
year = "2014",
pages = "135-145"
}

Cytowanie w formacie APA:
Łukasik-Turecka, A. (2014). Tools of Political Communication at the Level of Local Government during the Election Campaign in Poland . , 135-145.