Agnieszka Łukasik-Turecka

Outdoor advertising in the 2012 Ukraine parliamentary election

Artykuł naukowy w czasopiśmie recenzowany

Czasopismo: Copernicus Journal of Political Studies (ISSN: 2299-4335)
Rok wydania: 2012
Tom: 2
Numer czasopisma: 2
Strony od-do: 63-77
Streszczenie: W trakcie parlamentarnej kampanii wyborczej na Ukrainie w 2012 roku dużą rolę odegrała reklama zewnętrzna, tzw. outdoorowa. Partie, przygotowując komunikaty reklamowe, zastosowały różne jej typy. Jedną z bardziej popularnych w tej kampanii była klasyczna reklama wizerunkowa. W przypadku mniej znanych kandydatów stosowano reklamę osobistego dowodu. Poszczególne ugrupowania reklamowały się zarówno poprzez prezentację swoich dokonań, jak i obietnice wyborcze. Nie zabrakło w tej kampanii również reklamy negatywnej, w tym porównawczej, a także humoru w reklamie. Zarówno doborem typów reklamy, jak i bogactwem jej form, ukraińska parlamentarna kampania wyborcza z 2012 roku nie odbiegała od europejskich kampanii wyborczych.
Słowa kluczowe: Ukraina, parlamentarna kampania wyborcza, reklama wyborcza



Cytowanie w formacie Bibtex:
@article{1,
author = "Agnieszka Łukasik-Turecka",
title = "Outdoor advertising in the 2012 Ukraine parliamentary election",
journal = "Copernicus Journal of Political Studies",
year = "2012",
number = "2",
pages = "63-77"
}

Cytowanie w formacie APA:
Łukasik-Turecka, A. (2012). Outdoor advertising in the 2012 Ukraine parliamentary election. Copernicus Journal of Political Studies, 2, 63-77.