Agnieszka Łukasik-Turecka

Metoda door-to-door i jej zastosowanie przez lubelskich radnych w trakcie kampanii wyborczej do Rady Miasta w 2010 r.
[Door-to-door canvassing and its application by Lublin councilors during the 2010 City Council election campaign]

Artykuł naukowy w czasopiśmie recenzowany

Czasopismo: ŚRODKOWOEUROPEJSKIE STUDIA POLITYCZNE (ISSN: 1731-7517)
Rok wydania: 2013
Numer czasopisma: 1
Strony od-do: 263-280
Streszczenie: Artykuł poświęcony metodzie door-to-door i jej zastosowaniu przez lubelskich radnych w trakcie kampanii wyborczej do Rady Miasta w 2010 r. wskazuje na popularność tej metody wśród ankietowanych. 45 % respondentów skorzystało z metody door-to-door, co stanowi prawie 1/3 wszystkich lubelskich radnych. 30% ankietowanych określiło charakter zastosowanej metody jako wiodący. Największą grupę radnych stosujących door-to-door stanowili mężczyźni w wieku 41-55 lat. Co charakterystyczne, zdecydowana większość osób, które zastosowały omawianą metodę, odwiedzała wyborców osobiście. Jedynie niektórzy korzystali z pomocy przyjaciół, znajomych czy wolontariuszy. Mimo obaw dotyczących „nachodzenia” ludzi w domach, w trakcie wizyt kandydaci spotykali się zazwyczaj z pozytywnymi, względnie neutralnymi reakcjami. Negatywne reakcje wyborców występowały najrzadziej, niemniej jednak obawy dotyczące właśnie reakcji mieszkańców na wizyty mogły być powodem rezygnacji ze stosowania tej metody przez pozostałych ankietowanych. Większość z nich jako przyczynę rezygnacji podała wybór innych metod i środków promocji. Pojawiły się jednak głosy podkreślające niezręczność sytuacji w przypadku odwiedzania wyborców w domach, naruszania ich prywatności etc. Powyższe badania nie objęły wszystkich, którzy kandydując do Rady Miasta w trakcie kampanii wyborczej zastosowali metodę door-to-door. Badaniami zostały objęte jedynie osoby, które w wyniku wyborów uzyskały mandat radnego. Celem badań bowiem było sprawdzenie, w jakim zakresie ta metoda została wykorzystana przez ludzi, którzy kampanię wyborczą zakończyli z sukcesem.
Słowa kluczowe: door-to-door, samorządowa kampania wyborcza, marketing polityczny



Cytowanie w formacie Bibtex:
@article{1,
author = "Agnieszka Łukasik-Turecka",
title = "Metoda door-to-door i jej zastosowanie przez lubelskich radnych w trakcie kampanii wyborczej do Rady Miasta w 2010 r.",
journal = "ŚRODKOWOEUROPEJSKIE STUDIA POLITYCZNE",
year = "2013",
number = "1",
pages = "263-280"
}

Cytowanie w formacie APA:
Łukasik-Turecka, A. (2013). Metoda door-to-door i jej zastosowanie przez lubelskich radnych w trakcie kampanii wyborczej do Rady Miasta w 2010 r. ŚRODKOWOEUROPEJSKIE STUDIA POLITYCZNE, 1, 263-280.