Wojciech Wytrążek

Public relations i marketing komunalny w podnoszeniu jakości administracji publicznej
[Public relations and municipal marketing as factors improving the quality of public administration]

Artykuł naukowy w czasopiśmie recenzowany

Czasopismo: Roczniki Nauk Prawnych (ISSN: 1507-7896)
Rok wydania: 2012
Tom: 22
Numer czasopisma: 2
Strony od-do: 129-148
Streszczenie: Jakość działania administracji pozostaje w sprzężeniu zwrotnym z jej jakością postrzeganą na zewnątrz. Public relations definiuje się najczęściej jako „kreowanie, promowanie i podtrzymywanie pozytywnego wizerunku, opinii o uczciwości i dobrej woli” . Instrumenty public relations umożliwiają administracji rozwój w o oparciu o dobrą komunikację, dobrą opinię i współdziałanie z odbiorcami usług publicznych. Zapewnienie jakości administracji publicznej i jej konkurencyjności jest obecnie rzeczą niezbędną, należy zatem podkreślać zalety i mocne strony poszczególnych jednostek. Jedną z podstaw sukcesu miejscowości jest jej rozpoznawalność. Aby miasto mogło przyciągać uwagę musi wyróżniać się spośród innych, nie tylko świadomie zbudowanym wizerunkiem, ale przede wszystkim charakterem i funkcją. Współdziałanie samorządu, mieszkańców i specjalistów z branży public relations pomaga w budowaniu pozytywnego wizerunku miast, wyrabia ich dobrą markę, która w wielu przypadkach ma przełożenie na podniesienie jakości usług zarówno administracji, jak i organizacji w ich lokalnym otoczeniu. Miasto Lublin jest jednym przykładów jednostek stosujących rozwiązania public relations w sposób świadomy i przynoszący sukcesy.
Słowa kluczowe: administracja publiczna, public relations, marketing, jakość, wizerunek



Cytowanie w formacie Bibtex:
@article{1,
author = "Wojciech Wytrążek",
title = "Public relations i marketing komunalny w podnoszeniu jakości administracji publicznej ",
journal = "Roczniki Nauk Prawnych",
year = "2012",
number = "2",
pages = "129-148"
}

Cytowanie w formacie APA:
Wytrążek, W. (2012). Public relations i marketing komunalny w podnoszeniu jakości administracji publicznej . Roczniki Nauk Prawnych, 2, 129-148.