Word, Colour and Sound: John Gould Fletcher’s Hybrid “COLOUR Symphonies”

Artykuł naukowy w czasopiśmie recenzowany

Czasopismo: Roczniki Humanistyczne (ISSN: 0035-7707)
Rok wydania: 2017
Tom: 65
Numer czasopisma: 11
Strony od-do: 193-205
Streszczenie: Artykuł podejmuje problematykę złożoności kompozycyjnej poetyckiego cyklu wierszy pt. „Colour Symphonies,” napisanego przez modernistycznego poetę amerykańskiego Johna Goulda Fletchera. Unikalność budowy całego cyklu, jak również jej poszczególnych „kolorowych” części polega na sprzęgnięciu obrazowania wizualnego z rozlicznymi efektami dźwiękowymi i stworzenia w ten sposób ich poetyckiego ekwiwalentu słownego. Tak utworzony konstrukt hybrydowy staje się w konsekwencji nośnikiem stanu emocjonalnego, który poeta odwzorowuje w poszczególnych sekwencjach cyklu. Cykl ten wpisuje się w programową hybrydowość strukturalną, postulowaną przez poetykę wiersza modernistycznego, a w szczególności jej odmiany zwanej imagizmem.
Słowa kluczowe: John Gould Fletcher, poetyka, poezja angielska, imagizm
Dostęp WWW: http://czasopisma.tnkul.pl/index.php/rh/article/download/7742/7851
DOI: 10.18290/rh.2017.65.11-13



Cytowanie w formacie Bibtex:
@article{1,
author = "Sławomir Wącior",
title = "Word, Colour and Sound: John Gould Fletcher’s Hybrid “COLOUR Symphonies” ",
journal = "Roczniki Humanistyczne",
year = "2017",
number = "11",
pages = "193-205"
}

Cytowanie w formacie APA:
Wącior, S. (2017). Word, Colour and Sound: John Gould Fletcher’s Hybrid “COLOUR Symphonies” . Roczniki Humanistyczne, 11, 193-205.