Wykształcenie:

2010 doktorat w zakresie ekonomii, Wydział Zarządzania Akademii Ekonomicznej im. Karola Adamieckiego w Katowicach.

2000 - 2004 studia magisterskie na kierunku ekonomia, Katolicki Uniwersytet Lubelski.

1998 - 2003 studia magisterskie na kierunku zarządzanie i marketing, Katolicki Uniwersytet Lubelski

Zainteresowania:

Zachowania konsumentów,marketing społecznie zaangażowany społeczna odpowiedzialność przedsiębiorstw, raportowanie społeczne.

Zrealizowane granty:

Grant NCN, nr 2011/01/D/HS4/05661, Pozasytuacyjne determinanty reakcji konsumentów wobec kampanii marketingu społecznie zaangażowanego (kierownik grantu: Grzegorz Zasuwa), okres realizacji: 2011-2014.

Grant promotorski MNiSW, nr 0974/B/H03/2008/35, Uwarunkowania reakcji konsumentów na inicjatywy społeczne przedsiębiorstw (promotor: prof. dr hab. Marek Pawlak, główny wykonawca: Grzegorz Zasuwa), okres realizacji: 2008-2010.

Publikacje:

2017

Valor C., Zasuwa G. (2017), Quality reporting of corporate philanthropy, Corporate Communications: An International Journal, doi:10.1108/CCIJ-07-2016-0051

Zasuwa G. (2017), Aktywność obywatelska a udział konsumentów w bojkotach na rynku europejskim, Studia Ekonomiczne (w druku).

Zasuwa G. (2017), Recenzja książki "Tomasz J. Dąbrowski, Kształtowanie reputacji banku komercyjnego. Podejście symboliczne i substancjalne, Oficyna Wydawnicza, Szkoła Główna Handlowa, Warszawa 2016, s. 345", Ekonomista, nr 4, 478-481.

Zasuwa, G. (2017), Wpływ kultury kraju na udział konsumentów w bojkotach produktów, Marketing i Rynek, nr 7, 5-13.

Zasuwa, G. (2017), Human values and consumer boycotts: evidence from the European countries, Conference Proceedings of the 2017 MAG Scholar Global Business, Marketing & Tourism Conference, European Marketing from Global Perspective, July 3-5, 2017, Cracow/Katowice.

Zasuwa, G. (2017), Społeczna nieodpowiedzialność przedsiębiorstw a zagrożenie bojkotem konsumenckim, Przegląd Organizacji, nr 1, 22-28.

Zasuwa G. (2017), The Role of Company-Cause Fit and Company Involvement in Consumer Responses to CSR Initiatives: A Meta-Analytic Review. Sustainability. nr 9(6):1016. doi:10.3390/su9061016 (IF=1,789).

Zasuwa G. (2017), The effects of attributions on consumer responses to CSR initiatives: The moderating role of initial trust [in:] Leaving Footprints, Proceedings of the 46th Annual Conference of the European Marketing Academy, Groningen University: Groningen.

Zuba-Ciszewska M., Zasuwa G., Bolibok, P. (2017), Ekonomiczna odpowiedzialność banków spółdzielczych w kontekście koncepcji zrównoważonego rozwjou [w:] M. Żukowski (red.), Sektor finansów publicznych a rozówj gospodarczy. Problemy i dylematy, Wydawnictwo KUL: Lublin, 491- 502.

2016

Zasuwa, G. (2016), Wykorzystanie jakościowej analizy porównawczej w badaniach postaw i zachowań konsumentów, Prace Naukowe Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu, nr 459, 29-38. DOI: 10.15611/pn.2016.459.03

Zasuwa, G. (2016), When Company-Cause Fit Enhances Corporate Reputation: The Role of Company Involvement [w:] M. Arslanagić-Kalajdžić, S. Kadić-Maglajlić (eds.), Where the East kisses the West: Marketing convergence and divergence in the New Europe, University of Sarajevo: Sarajevo.

Zasuwa, G. (2016), Wpływ aktywności obywatelskiej konsumentów na ich udział w bojkotach produktów, Konsumpcja i Rozwój, nr 1(2016), 77 - 88.

Zasuwa, G. (2016), Do the ends justify the means? How altruistic values moderate consumer responses to corporate social initiatives, Journal of Business Research, doi:10.1016/j.jbusres.2016.03.034 (IF=2,129).

Zasuwa, G. (2016), Kim jest uczestnik bojkotu produktu? Znaczenie cech demograficznych konsumentów, Handel Wewnętrzny, nr 1 (360), 334 - 347.

Zasuwa, G. (2016), Bojkotowanie produktów a dochody konsumentów na rynku europejskim, Studia i Prace Wydziału Nauk Ekkonomicznych i Zarządzania Uniwersytetu Szczecińskiego, nr 43 (3), 483-493. doi: 10.18276/sip.2016.43/3-43

Sprawozdawczość w procesie zarządzania i oceny działalności przedsiębiorstwa, Żukowska H., Spoz A., Zasuwa G. (red.), Wydawnictwo KUL: Lublin 2016.

Zasuwa G. (2016), Stan oraz perspektywy rozwoju zintegrowanego raportowania w Polsce [w:] Żukowska H., Bolibok, P., Zuba-Ciszewska M. (red.) Sprawozdawczość finansowa w systemie wymiany informacji, Wydawnictwo KUL: Lublin, 225-234.

Zasuwa, G. (2016), Sprawozdanie finansowe, jako źródło informacji o społecznej odpowiedzialności przedsiębiorstwa, [w:] H. Żukowska, A. Spoz, G. Zasuwa (red.), Sprawozdawczość w procesie zarządzania i oceny działalności przedsiębiorstwa, Wydawnictwo KUL: Lublin, 187-196.

2015

Zasuwa G. (2015), Znaczenie dochodów w bojkotowaniu produktów, Marketing i Rynek, nr 11, 17-22.

Zasuwa G. (2015), Bojkotowanie produktu a preferencje wartości konsumentów, Zeszyty  Naukowe  Uniwersytetu Szczecińskiego nr 865, Problemy Zarządzania, Finansów i Marketingu, 2015, nr 38, 285 – 294.

Zasuwa G. (2015), Dopasowany czy niedopasowany? Jak wybór beneficjenta oddziałuje na efekty kampanii marketingu społecznie zaangażowanego, Marketing i Rynek, 2015, 879-887.

Zasuwa G. (2015), Basic values and attitudes toward cause-related marketing, Research Papers of Wroclaw University of Economics - Social Responsibility of Organizations. Directions of Changes, nr 387, 215-228.

Zasuwa G. (2015), Raporty przedsiębiorstw jako źródła informacji o społecznej odpowiedzialności [w:] K. Machowicz, G. Zasuwa (red.), Praktyka ochrony praw człowieka. Tom III, Wydawnictwo KUL: Lublin, 89-106.

Zasuwa G. (2015), The quality of community investment reporting by Polish companies, Peer-Reviewed Conference Proceedings, International Conference Hradec Economic Days 2015, Hradec University: Hradec Králové,  334 – 340.

Praktyka ochrony praw człowieka. Tom III, K. Machowicz (red.), G. Zasuwa (red.), Wydawnictwo KUL: Lublin 2015.

2014

Zasuwa, G. (2014). Motywy podejmowania kampanii marketingu społecznie zaangażowanego oraz ich konsekwencje. Marketing i Rynek, nr 8, 784-789.

Zasuwa, G. (2014). Transparentność darowizn w marketingu społecznie zaangażowanym, [w:] S. Fel (red.), Społeczna odpowiedzialność gospodarki. Perspektywa interdyscyplinarna, Wydawnictwo KUL: Lublin, 131-141.

Zasuwa, G. (2014), Do the ends justify the means?  How values moderate consumer responses to cause-related marketing [in:] M. Szymura-Tyc (ed.), Proceedings of the 5th Regional Conference of European Marketing Academy, Publishing House of the University of Economics: Katowice, 233-240.

Zasuwa, G. (2014), The impact of value orientations on consumer attitudes toward CRM, [in:]  E. Bigné (red.), Proceedings of the 43rd Annual conference of European Marketing Academy. Paradigm Shifts & Interactions, University of Valencia: Walencia, 1-7.

2013

Zasuwa, G. (2013), Wpływ zmiennych demograficznych na udział konsumentów w kampaniach marketingu społecznie zaangażowanego, Roczniki Ekonomii i Zarządzania, nr 5(41), 159-170.

Zasuwa G. (2013), Ochrona praw pracowników na podstawie normy SA8000, [w:] K. Machowicz (red.), Praktyka ochrony praw człowieka. Tom II, Wydawnictwo KUL: Lublin, 109-130.

 2012

Zasuwa, G. (2012), Programy społeczne jako przejaw strategii zarządzania społeczną odpowiedzialnością firm z branży finansowej, [w:] A. Adamus – Matuszyńskiej, R. Maćkowskiej (red.), Public Relations. Doskonalenie procesu komunikowania, Wydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach, 283 – 295.

Zasuwa, G. (2012), Kluczowe elementy oferty marketingu społecznie zaangażowanego. Roczniki Ekonomii i Zarządzania, 4(40), 261-272.

Zasuwa, G. (2012), The transparency in cause-related marketing: a Polish example [in:] B. Rok, J. Sokolowska (eds.), Proceedings of the Fifth International Society of Business, Economics, and Ethics (ISBEE) World Congress, Kozminski University: Warsaw, 148-156.

Zasuwa, G. (2012), Społeczna odpowiedzialność jako perspektywiczny obszar w sprawozdawczości przedsiębiorstw [w:] D. A. Mikulska (red.), Polityka rachunkowości jednostki a jakość sprawozdania finansowego, Wydawnictwo KUL: Lublin 2012, 185 – 200.

Zasuwa G. (2012), Oddziaływanie uznawanych wartości oraz postrzeganych motywów na reakcje konsumentów wobec inicjatyw społecznych przedsiębiorstwa, [w:] J. Jakubowski, J. Wątroba (red.), Zastosowania metod statystycznych w badaniach naukowych IV, Wydawnictwo StatSoft Polska; Kraków, 247-255.

2011

Zasuwa G. (2011), Inicjatywy społeczne przedsiębiorstw jako źródło wartości dla klienta, [w:] B. Dobiegała-Korona, T. Doligalski (red.) Zarządzanie Wartością klienta w przedsiębiorstwach, Oficyna wydawnicza SGH, Warszawa 2011, 271-284.

Zasuwa G. (2011), Oddziaływanie inicjatyw społecznych przedsiębiorstwa na intencję do zakupu, Handel Wewnętrzny, nr 4, 2011, 35-41.

Zasuwa G. (2011), Wpływ postrzeganych motywów podejmowania inicjatyw społecznych przez przedsiębiorstwo na reakcje konsumentów [w:] A. Paluszek, M. Karwacka, R. Karaszewski, Społeczna odpowiedzialność biznesu. Perspektywy i kierunki rozwoju, Wydawnictwo Naukowe Uniwersytetu Mikołaja Kopernika, Toruń, 223-237.

Pawlak M., Zasuwa G. (2011), Influence of a Company`s Social Initiatives on the Consumer Attitude towards it. Results of Experimental Research, Contemporary Economics, nr 5 (2), 80-89.

Pawlak M., Zasuwa G. (2011), Związek między wartościami uznawanymi przez konsumentów a ich postawą wobec inicjatyw społecznych przedsiębiorstwa, Roczniki Ekonomii i Zarządzania, nr 39, 289-306.

Zasuwa, G. (2011), Raportowanie społecznej odpowiedzialności przedsiębiorstw zgodnie z wytycznymi GRI jako wyzwanie dla polskich przedsiębiorstw, [w:] M. Pawlak, Nowe trendy w zarządzaniu. Tom II, Wydawnictwo KUL: Lublin, 147-163.

Zasuwa, G. (2011), Stopień wykorzystania wytycznych GRI w raportach społecznych europejskich przedsiębiorstw, Prace Naukowe UE we Wrocławiu, 389-399.

Zasuwa, G. (2011), Zastosowanie modelowania równań strukturalnych do badań nad zachowaniami konsumentów, [w:] Zastosowania statystyki i data mining w badaniach naukowych, StatSoft: Kraków, s. 15-26.

Zasuwa G. (2011), The influence of corporate ability and social responsibility on young consumers` attitudes towards the company, Pragmata tes Oikonomias, 2011, s. 59-70.

2010

Zasuwa, G. (2010), Strategie zarządzania społeczną odpowiedzialnością przedsiębiorstwa, [w:] M. Pawlak (red.), Nowe trendy w zarządzaniu, Wydawnictwo KUL: Lublin, 235-242.

Zasuwa, G. (2010), Elementy strukturalne inicjatywy społecznej przedsiębiorstwa a postrzegane motywy jej podejmowania, Marketing i Rynek, nr 11, 2010, 28-32.

Zasuwa, G. (2010), Wpływ inicjatyw społecznych przedsiębiorstw na postawy konsumentów, Marketing i Rynek, nr 4, 2010, 32-38.

Zasuwa, G. (2010), Przegląd badań nad wpływem inicjatyw społecznych przedsiębiorstw na reakcje konsumentów, Roczniki Ekonomii i Zarządzania, nr 38, 153-178.

Zasuwa, G. (2010), Budowa i analiza planu finansowego, [w:] A Przybyła, W. Wytrążek (red.), Prawne i gospodarcze aspekty działalności w turystyce, Wschód Agencja Usługowa: Lublin, 

2009

Zasuwa, G. (2009), Wpływ inicjatyw społecznych na reakcje konsumentów, Prace Naukowe Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu, nr 42, 248-258.

2008

Zasuwa, G. (2008), Inicjatywy społeczne we współczesnych przedsiębiorstwach, Roczniki Nauk Społecznych KUL, 3 Ekonomia i Zarządzanie, nr 36, 257-268.

Zasuwa, G. (2008), Co oznacza obywatelstwo przedsiębiorstw? Prace Naukowe Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu, nr 5 (1205), 295-303.

Zasuwa, G. (2008), Inicjatywy społeczne przedsiębiorstw jako źródła osiągania przewagi konkurencyjnej w świetle badań nad zachowaniami konsumentów. Studia i Prace Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie, nr 1 Zarządzanie rozwojem organizacji w społeczeństwie informacyjnym, Wydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie: Kraków, 743-750.

2007

Zasuwa, G. (2007), Społeczna odpowiedzialność przedsiębiorstw: rozwój idei, korzyści finansowe i reakcje konsumentów, Roczniki Nauk Społecznych KUL, 3 Ekonomia i Zarządzanie, nr 35, 321-332.

Zasuwa, G. (2007), Społeczna odpowiedzialność korporacji międzynarodowych w procesie globalizacji gospodarki światowej, [w:] B. Jóźwik (red.) Globalizacja i integracja europejska, Wydawnictwo KUL: Lublin, 139-150.

2006

Zasuwa, G. (2006), Zmiany innowacyjne w przedsiębiorstwach z nowych państw UE, Roczniki Nauk Społecznych KUL, 3 Ekonomia i Zarządzanie, nr 34, 219-228. 

Zasuwa, G. (2006), Społeczna odpowiedzialność wybranych przedsiębiorstw, Studia i Materiały Instytutu Zarządzania i Marketingu KUL, Zeszyt nr 7 pt. Organizacje, przedsiębiorstwa i rynki kapitałowe w otoczeniu globalnym, Wydawnictwo KUL: Lublin, 315-324.

2004

Zasuwa G. (2004), Zarządzanie zmianami a kultura organizacyjna, [w:] M. Lisiecki, H. Ponikowski, Współczesne organizacje i regiony w procesie zmian globalnych, Wydawnictwo KUL: Lublin, 203-210.

2003

Zasuwa, G. (2003), Zarządzanie zmianami w świetle badań empirycznych,  [w:] M. Lisiecki (red.), Zarządzanie zmianami jako czynnik rozwoju organizacji, Wydawnictwo KUL: Lublin, 155-168.

Inne informacje:

Członek Polskiego Naukowego Towarzystwa Marketingu oraz European Marketing Academy; recenzował między innymi dla: Business Ethics: A European Review, Emerging Markets Finance and Trade, Sustainability, International Business Research.

 

Ostatnia aktualizacja: 19.09.2017 14:45