Wiedza eksplicytna i implicytna w nabywaniu kompetencji gramatycznej w procesie przyswajania języka drugiego
[Explicit and Implicite Knowledge in Acquiring Grammatical Competence in the Process of Second Language Acquisition ]

Artykuł naukowy w czasopiśmie recenzowany

Czasopismo: Logopedia (ISSN: 0459-6935)
Rok wydania: 2018
Tom: 47
Numer czasopisma: 1
Strony od-do: 169-178
Streszczenie: W artykule podjęto próbę scharakteryzowania roli wiedzy eksplicytnej i implicytnej w nabywaniu kompetencji gramatycznej w języku obcym. W opinii badaczy termin „wiedza eksplicytna” implikuje świadomą i możliwą do zwerbalizowania wiedzę, natomiast „wiedza implicytna” wykorzystywana jest przez osobę uczącą się języka obcego w sposób automatyczny i nieświadomy. W niniejszym artykule sformułowane zostały również wnioski dotyczące funkcjonowania wiedzy eksplicytnej i implicytnej w procesie przyswajania języka drugiego.
Słowa kluczowe: wiedza eksplicytna, wiedza implicytna, przyswajanie języka drugiego, kompetencja gramatyczna
Dostęp WWW: https://journals.indexcopernicus.com/api/file/viewByFileId/554247.pdf



Cytowanie w formacie Bibtex:
@article{1,
author = "Tomasz Niestorowicz",
title = "Wiedza eksplicytna i implicytna w nabywaniu kompetencji gramatycznej w procesie przyswajania języka drugiego",
journal = "Logopedia",
year = "2018",
number = "1",
pages = "169-178"
}

Cytowanie w formacie APA:
Niestorowicz, T. (2018). Wiedza eksplicytna i implicytna w nabywaniu kompetencji gramatycznej w procesie przyswajania języka drugiego. Logopedia, 1, 169-178.