Wiedza, umiejętności i kompetencje społeczne jako efekty kształcenia w zakresie teologii moralnej
[Knowledge, Skills and Social Competences as Learning Outcomes in the Area of Moral Theology]

Artykuł naukowy w czasopiśmie recenzowany

Czasopismo: Roczniki Teologiczne (ISSN: 2353-7272)
Rok wydania: 2018
Tom: 65
Numer czasopisma: 3
Strony od-do: 5-19
Streszczenie: Wprowadzenie Zintegrowanego Systemu Kwalifikacji oraz Polskiej Ramy Kwalifikacji zobowiązuje do zdefiniowania efektów kształcenia także w zakresie teologii moralnej. Konkretnym efektem jest to, co student powinien wiedzieć, jakie posiadać umiejętności i kompetencje społeczne po zakończeniu procesu kształcenia/uczenia się. O ile jednak zamierzone efekty da się stosunkowo łatwo sformułować, to ich weryfikacja w procesie kształcenia z teologii moralnej nastręcza znacznie więcej trudności niż w przypadku innych nauk. Dotyczy to zwłaszcza oceny kompetencji społecznych oraz stopnia identyfikacji wiedzy z zakresu moralności chrześcijańskiej z życiową praktyką.
Słowa kluczowe: teologia moralna, efekty kształcenia, Zintegrowany System Kwalifikacji, Polska Rama Kwalifikacji
DOI: 10.18290/rt.2018.65.3-1



Cytowanie w formacie Bibtex:
@article{1,
author = "Tadeusz Zadykowicz",
title = "Wiedza, umiejętności i kompetencje społeczne jako efekty kształcenia w zakresie teologii moralnej",
journal = "Roczniki Teologiczne",
year = "2018",
number = "3",
pages = "5-19"
}

Cytowanie w formacie APA:
Zadykowicz, T. (2018). Wiedza, umiejętności i kompetencje społeczne jako efekty kształcenia w zakresie teologii moralnej. Roczniki Teologiczne, 3, 5-19.