Edukacja religijna w systemie szkolnym w służbie integralnego wychowania
[Religious education in the school system in the service of integral education]

Artykuł naukowy w czasopiśmie recenzowany

Czasopismo: Zeszyty Formacji Katechetów (ISSN: 1642-090X)
Rok wydania: 2019
Numer czasopisma: 4(76)
Strony od-do: 79-91
Streszczenie: Dość zróżnicowany poziom religijny uczniów stawia przed kate­chetami niełatwe zadanie podczas katechezy. Cele integralnego wychowania pozostają w ścisłym związku z uniwersalnymi i ponadczasowymi wartościami, w imię których warto wychowywać. Uświadomienie sobie tych wartości, utożsamianych często z Dekalogiem, a nade wszystko pozostawanie z nimi w zgodzie, daje najlepszą rękojmię poprawnego formułowania i rozumienia celów wychowawczych. Program wychowawczy szkoły powinien mieć charakter personalistyczny. Należy dowartościować podmiotowość ucznia. Katecheza ma budzić godność wychowanka i odpowiedzialność za otrzymany dar wolności. Integralność wychowania ma na uwadze całego ucznia.
Słowa kluczowe: szkoła, edukacja, edukacja religijna, wychowanie, integralne wychowanie
Dostęp WWW: http://katecheza.radom.pl/images/stories/ZFK76/edukacja-religijna-w-systemie-szkolnym-w-sluzbie-integralnego-wychowania.pdf



Cytowanie w formacie Bibtex:
@article{1,
author = "Stanisław Łabendowicz",
title = "Edukacja religijna w systemie szkolnym w służbie integralnego wychowania",
journal = "Zeszyty Formacji Katechetów",
year = "2019",
number = "4(76)",
pages = "79-91"
}

Cytowanie w formacie APA:
Łabendowicz, S. (2019). Edukacja religijna w systemie szkolnym w służbie integralnego wychowania. Zeszyty Formacji Katechetów, 4(76), 79-91.