Udział prof. Teresy Kukołowicz w rozwoju pedagogiki rodziny
[Prof. Teresa Kukołowicz’s Participation in the Development of Family Pedagogy]
Artykuł naukowy w czasopiśmie recenzowanyCzasopismo: HORYZONTY WYCHOWANIA (ISSN: 1643-9171)
Rok wydania: 2024
Tom: 23
Numer czasopisma: Tom 23 Nr 67 (2024)
Strony od-do: 37-48
Streszczenie: Celem artykułu jest ukazanie roli i udziału prof. Teresy Kukołowicz w rozwoju pedagogiki rodziny. Problem badawczy dotyczy odpowiedzi na pytanie: Jaki jest udział T. Kukołowicz w rozwoju pedagogiki rodziny? W artykule zastosowano metodę analityczno-syntetyczną literatury przedmiotu. Przedstawiono różne formy działalności naukowo-badawczej, dydaktycznej, organizacyjnej i społecznej Kukołowicz na rzecz rodziny, które służyły doskonaleniu wiedzy o rodzinie, teorii pedagogicznej i praktycznych rozwiązań. Efekty podejmowanych przez Kukołowicz działań i badań naukowych w synergii teorii i praktyki, zmierzających do scalania wiedzy gromadzonej przez różne nauki, prowadziły do rozwijania spójnego systemu wiedzy o rodzinie i działań na rzecz rodziny.
Słowa kluczowe: Teresa Kukołowicz, dziecko, rodzina, wychowanie, pedagogika rodziny
Dostęp WWW: https://horyzontywychowania.ignatianum.edu.pl/HW/article/view/2518/2304
DOI: https://doi.org/10.35765/hw.2024.2367.05
Cytowanie w formacie Bibtex:
@article{1,
author = "Maria Opiela",
title = "Udział prof. Teresy Kukołowicz w rozwoju pedagogiki rodziny",
journal = "HORYZONTY WYCHOWANIA",
year = "2024",
number = "Tom 23 Nr 67 (2024)",
pages = "37-48"
}
Cytowanie w formacie APA:
Opiela, M. (2024). Udział prof. Teresy Kukołowicz w rozwoju pedagogiki rodziny. HORYZONTY WYCHOWANIA, Tom 23 Nr 67 (2024), 37-48.