Integralne wychowanie przedszkolne dzieci według koncepcji bł. Edmunda Bojanowskiego – wczoraj, dziś, jutro
[Integral pre-school education of children according to the concept of Blessed Edmund Bojanowski - yesterday, today, tomorrow]
Artykuł naukowy w wydawnictwie zbiorowym recenzowanyWspółautorzy: s. Maria Loyola Opiela, s. Dorota Gościńska
Miejsce: Nowy Sącz
Rok wydania: 2023
Tytuł publikacji: Edukacja przedszkolna i wczesnoszkolna – wyzwania, doświadczenia i refleksje
Redaktorzy: Marzena Kiełbasa, Mirosława Socha
Strony od-do: 51-68
Streszczenie: Bł. Edmund Bojanowski szukał dobra dla dziecka w dziedzinie wychowania. Rozeznając wśród współczesnych mu pedagogów i filozofów, stworzył system wychowania uwzględniający dziecko całościowo – system integralnego wychowania. Siostry Służebniczki odczytują zamysł bł. Edmunda Bojanowskiego, dostosowując wszelkie wskazówki do aktualnych potrzeb wychowawczych, opiekuńczych i dydaktycznych. Proces wychowania poprzez ochranianie rodzinnych wartości odbywa się na gruncie współpracy ochronki z rodziną wychowanka.
Słowa kluczowe: dziecko, wychowanie integralne, obszary rozwoju dziecka, rodzina, bł. Edmund Bojanowski
Dostęp WWW: http://wydawnictwo.ans-ns.edu.pl
Cytowanie w formacie Bibtex:
@article{1,
author = "Maria Opiela and s. Maria Loyola Opiela and s. Dorota Gościńska",
title = "Integralne wychowanie przedszkolne dzieci według koncepcji bł. Edmunda Bojanowskiego – wczoraj, dziś, jutro",
journal = "",
year = "2023",
pages = "51-68"
}
Cytowanie w formacie APA:
Opiela, M. and s. Maria Loyola Opiela and s. Dorota Gościńska(2023). Integralne wychowanie przedszkolne dzieci według koncepcji bł. Edmunda Bojanowskiego – wczoraj, dziś, jutro. , 51-68.