Nowoczesna szkoła w społeczeństwie informacyjnym
[Modern school in the information society]
Artykuł naukowy w czasopiśmie recenzowanyCzasopismo: Pedagogika Katolicka (ISSN: 1898-3685)
Rok wydania: 2013
Tom: 13
Numer czasopisma: 2
Strony od-do: 156-164
Streszczenie: Świat przełomu wieków i „społeczeństwa informacyjnego” oraz wymaga od edukacji orientowania się na problemy teraźniejszości, a przede wszystkim przyszłości - jej świata wartości, wyborów oraz decyzji jednostkowych i wspólnotowych. Edukacja powinna ułatwiać ludziom postrzeganie rzeczywistości jako zespołu wartości, które trzeba umiejętnie poznawać oraz dokonywać ich mądrego przewartościowywania i przyjmowania, aby mogły być przydatne do kształtowania rzeczywistości i ich samych. Oprócz wiedzy i wyobraźni w edukacji trzeba także natchnienia i chęci poszukiwań, stawiania pytań i formułowania problemów, a także kształtowania umiejętności ich rozwiązywania.
Dostęp WWW: http://www.pedkat.pl/images/czasopisma/pk13/14.pdf
Cytowanie w formacie Bibtex:
@article{1,
author = "Rafał Podleśny",
title = "Nowoczesna szkoła w społeczeństwie informacyjnym",
journal = "Pedagogika Katolicka",
year = "2013",
number = "2",
pages = "156-164"
}
Cytowanie w formacie APA:
Podleśny, R. (2013). Nowoczesna szkoła w społeczeństwie informacyjnym. Pedagogika Katolicka, 2, 156-164.