Edukacja w nowej rzeczywistości
[Education in the new reality]
Artykuł naukowy w czasopiśmie recenzowanyCzasopismo: Pedagogika Katolicka (ISSN: 1898-3685)
Rok wydania: 2012
Numer czasopisma: Nr 9 (2/2011) lipiec-grudzień
Strony od-do: 167-176
Streszczenie: We współczesnej edukacji obserwujemy bardzo ciekawe zjawisko ścierania się dwóch warstw: twardego konserwatyzmu wielu nauczycieli i warstwy organizacyjnej szkolnictwa z płynną - w baumanowskim sensie - warstwą uczniowską, społeczną, kulturową, a przede wszystkim technologiczną. Celem „Szkoły w nowej rzeczywistości” jest demonstrowanie przełomowych osiągnięć w dziedzinie jakości, wydajności oraz nowoczesnej edukacji. Taki przełom jest konieczny ze względu na coraz mniejszą efektywność tradycyjnego nauczania, opartego w głównej mierze na słuchaniu i odtwarzaniu, nie potrafiącego już przyciągnąć uwagi ucznia i w niczym nie przypominającego uczącej się organizacji. Edukacja XXI wieku jest oparta na innych zasadach niż te, które znaliśmy dotychczas. Powszechny dostęp do informacji, a także możliwość swobodnej wymiany myśli między ludźmi i krajami definiuje nowe warunki działania. Przystosować się do nich muszą nie tylko przedsiębiorstwa i organizacje rządowe, lecz również system edukacji.
Słowa kluczowe: szkoła, edukacja nauczyciel, uczeń, Internet, kultura, nauka, szkoła nowej rzeczywistości, edukacja w nowej rzeczywistości
Dostęp WWW: http://pedkat.pl/images/czasopisma/pk9/PK912.pdf
Cytowanie w formacie Bibtex:
@article{1,
author = "Rafał Podleśny",
title = "Edukacja w nowej rzeczywistości",
journal = "Pedagogika Katolicka",
year = "2012",
number = "Nr 9 (2/2011) lipiec-grudzień",
pages = "167-176"
}
Cytowanie w formacie APA:
Podleśny, R. (2012). Edukacja w nowej rzeczywistości. Pedagogika Katolicka, Nr 9 (2/2011) lipiec-grudzień, 167-176.