Prawne zasady kształcenia nauczycieli szkół powszechnych w okresie II RP. Zagadnienia wybrane
[Legal principles of teacher training in elementary schools during the Second RP. Selected issue]

Artykuł naukowy w czasopiśmie recenzowany

Czasopismo: Studia Iuridica Lublinensia (ISSN: 1731-6375)
Rok wydania: 2016
Tom: 25
Numer czasopisma: 3
Strony od-do: 783-795
Streszczenie: Artykuł ma na celu przedstawienie zagadnień odnoszących się do kształcenia nauczycieli w okresie międzywojennym. W tekście zaprezentowano główne jego formy. Istotną niedogodnością okazał się niemal zupełny brak współczesnej literatury prawniczej poruszającej problematykę prawa oświatowego w przedmiotowym okresie. W tym kontekście wydaje się, że dzieje szkolnictwa polskiego tym bardziej zasługują na kompleksowe zbadanie. Niniejsze opracowanie może stanowić wstęp do tego typu opracowań.
Słowa kluczowe: prawo oświatowe, nauczyciele, okres dwudziestolecia międzywojennego
Dostęp WWW: https://journals.umcs.pl/sil/article/view/2821/pdf
DOI: 10.17951/sil.2016.25.3.783



Cytowanie w formacie Bibtex:
@article{1,
author = "Magdalena Pyter",
title = "Prawne zasady kształcenia nauczycieli szkół powszechnych w okresie II RP. Zagadnienia wybrane",
journal = "Studia Iuridica Lublinensia",
year = "2016",
number = "3",
pages = "783-795"
}

Cytowanie w formacie APA:
Pyter, M. (2016). Prawne zasady kształcenia nauczycieli szkół powszechnych w okresie II RP. Zagadnienia wybrane. Studia Iuridica Lublinensia, 3, 783-795.