Digitalization of Educational Technologies in Ukraine: Challenges and Perspectives. Innovative and Intelligent Digital Technologies

Artykuł naukowy w czasopiśmie recenzowany

Czasopismo: Towards an Increased Efficiency Współautorzy: Smutchak Z. Burlaienko T. Morozova M. Postoeva O.
Rok wydania: 2024
Tom: tom 564
Numer czasopisma: Vol. 1
Strony od-do: 517-527
Streszczenie: W artykule przeanalizowano teoretyczne aspekty wdrażania blended learningu w kształceniu przyszłych specjalistów; określono przesłanki wdrożenia digitalizacji edukacji na Ukrainie, uwzględniając zachodzące obecnie procesy transformacyjne w sferze społecznej i humanitarnej; wskazano zalety i wady stosowania modeli blended learningu. Zwrócono uwagę na specyfikę edukacji w dobie kształcenia na odległość. Blended learning i microlearning zostały scharakteryzowane jako warianty integracji tradycyjnej i nowoczesnej edukacji cyfrowej. Wskazano na wyzwania i ograniczenia kształcenia na odległość, które należy wziąć pod uwagę. Scharakteryzowano koncepcję rozwoju kompetencji cyfrowych do 2025 roku, która koncentruje się przede wszystkim na rozwoju technologii cyfrowych i wprowadzaniu innowacji we wszystkich sferach życia społecznego. Podkreślono potrzebę rozwoju kompetencji cyfrowych, opanowania najnowszych technologii informacyjno-komunikacyjnych przez studentów, pracowników naukowych i pedagogicznych, co przyczyni się do rozwoju krytycznego myślenia, umiejętności samodzielnego i uzasadnionego oceniania oraz zdolności uczenia się przez całe życie. W artykule zwrócono uwagę na dziesięć kluczowych umiejętności niezbędnych do uzyskania przewagi konkurencyjnej na rynku pracy, według ekspertów Światowego Forum Ekonomicznego. Edukacja powinna koncentrować się na perspektywach rozwoju społeczeństwa, w szczególności na wykorzystaniu najnowszych technologii informacyjnych, zwłaszcza w warunkach niepewności. Artykuł zawiera sformułowanie problemu, przegląd literatury przedmiotu, wyniki badań oraz wnioski.
Dostęp WWW: https://link.springer.com/chapter/10.1007/978-3-031-70399-7_39
DOI: https://doi.org/10.1007/978-3-031-70399-7_39



Cytowanie w formacie Bibtex:
@article{1,
author = "Oksana Dubinina and Smutchak Z. Burlaienko T. Morozova M. Postoeva O.",
title = "Digitalization of Educational Technologies in Ukraine: Challenges and Perspectives. Innovative and Intelligent Digital Technologies",
journal = "Towards an Increased Efficiency",
year = "2024",
number = "Vol. 1",
pages = "517-527"
}

Cytowanie w formacie APA:
Dubinina, O. and Smutchak Z. Burlaienko T. Morozova M. Postoeva O.(2024). Digitalization of Educational Technologies in Ukraine: Challenges and Perspectives. Innovative and Intelligent Digital Technologies. Towards an Increased Efficiency, Vol. 1, 517-527.