Grywalizacja w edukacji akademickiej – możliwości i ograniczenia jej wykorzystania w kształceniu studentów
[Gamification in academic education – possibilities and limitations of its utilization in the students education]

Artykuł naukowy w czasopiśmie recenzowany

Czasopismo: Edukacja - Technika - Informatyka (ISSN: 2080-9069)
Rok wydania: 2016
Numer czasopisma: 2/16
Strony od-do: 197-205
Streszczenie: Grywalizacja to koncepcja wykorzystująca określone mechanizmy i techniki do zwiększania zaangażowania, modyfikowania zachowań i przyzwyczajeń ludzi. Stosowana jest w biznesie m.in. w marketingu, sprzedaży, zarządzaniu zasobami ludzkimi, a obecnie coraz częściej w edukacji. W artykule zaprezentowano wyniki badań ankietowych dotyczących oceny grywalizacji jako metody zwiększania zaangażowania studentów. Przedstawiono przykładowe rozwiązania wykorzystujące mechanizmy grywalizacji, które zostały sformułowane przez studentów kierunku zarządzanie lubelskich uczelni. Uzyskane wyniki wskazują na wysoki poziom akceptacji rozwiązań grywalizacyjnych wśród studentów, jak również potrzebę ich uczestniczenia w takiej formie kształcenia.
Słowa kluczowe: grywalizacja, budowanie zaangażowania, edukacja akademicka
Dostęp WWW: http://eti.rzeszow.pl/docs/ETI_6_2.pdf
DOI: 10.15584/eti.2016.2.26



Cytowanie w formacie Bibtex:
@article{1,
author = "Monika Wawer",
title = "Grywalizacja w edukacji akademickiej – możliwości i ograniczenia jej wykorzystania w kształceniu studentów",
journal = "Edukacja - Technika - Informatyka",
year = "2016",
number = "2/16",
pages = "197-205"
}

Cytowanie w formacie APA:
Wawer, M. (2016). Grywalizacja w edukacji akademickiej – możliwości i ograniczenia jej wykorzystania w kształceniu studentów. Edukacja - Technika - Informatyka, 2/16, 197-205.