Grywalizacja - nowy trend w rekrutacji kandydatów
[Gamification – New Trend in Recruitment]

Artykuł naukowy w czasopiśmie recenzowany

Czasopismo: STUDIA I PRACE WYDZIAŁU NAUK EKONOMICZNYCH I ZARZĄDZANIA UNIWERSYTETU SZCZECIŃSKIEGO (ISSN: 2080-4881)
Rok wydania: 2015
Tom: 39
Numer czasopisma: 3
Strony od-do: 219-230
Streszczenie: Jednym z trendów, który dynamicznie rozwija się w 21 wieku jest grywalizacja. Mimo, że jest ona związana z zabawą i przyjemnością, coraz powszechniej jest wykorzystywana w wielu aspektach funkcjonowania przedsiębiorstwa. Jej specyfika, oparta na rywalizacji, nagrodach, odznaczeniach i rankingach, wpływa na wzrost motywacji i zaangażowania oraz na efektywność pracowników. Grywalizacja ma obecnie istotne znaczenie dla rozwoju metod wykorzystywanych w różnych obszarach zarządzania kapitałem ludzkim. Celem artykułu jest wskazanie możliwości zastosowania grywalizacji w procesie rekrutacji kandydatów. Na wstępie zdefiniowano pojęcie grywalizacji oraz dokonano opisu elementów mechaniki i dynamiki gier. Następnie zaprezentowano przykłady wdrożenia grywalizacji w rekrutacji w firmach zagranicznych i polskich. W podsumowaniu wskazano na szanse i ograniczenia rozwoju grywalizacji w rekrutacji pracowników we współczesnych organizacjach.
Słowa kluczowe: grywalizacja, rekrutacja, kapitał ludzki
Dostęp WWW: http://www.wneiz.pl/nauka_wneiz/sip/sip39-2015/SiP-39-t3-219.pdf



Cytowanie w formacie Bibtex:
@article{1,
author = "Monika Wawer",
title = "Grywalizacja - nowy trend w rekrutacji kandydatów",
journal = "STUDIA I PRACE WYDZIAŁU NAUK EKONOMICZNYCH I ZARZĄDZANIA UNIWERSYTETU SZCZECIŃSKIEGO",
year = "2015",
number = "3",
pages = "219-230"
}

Cytowanie w formacie APA:
Wawer, M. (2015). Grywalizacja - nowy trend w rekrutacji kandydatów. STUDIA I PRACE WYDZIAŁU NAUK EKONOMICZNYCH I ZARZĄDZANIA UNIWERSYTETU SZCZECIŃSKIEGO, 3, 219-230.