Monika Walczak

Czy możliwa jest wiedza interdyscyplinarna?
[Is Interdisciplinary Knowledge Possible?]

Artykuł naukowy w czasopiśmie recenzowany

Czasopismo: Zagadnienia Naukoznawstwa (ISSN: 0044-1619)
Rok wydania: 2016
Tom: 52
Numer czasopisma: 1 (207)
Strony od-do: 113-126
Streszczenie: W artykule rozważam sposoby precyzacji pojęcia wiedzy interdyscyplinarnej oraz wybrane problemy, które rodzi jego konceptualizacja. By uzyskać częściowo sprawozdawczą a częściowo projektującą (regulującą) defi nicję terminu wiedza interdyscyplinarna, przedstawiam wyniki analizy pojęcia wiedzy interdyscyplinarnej z punktu widzenia jej cech konstytutywnych, zwłaszcza funkcji integrującej i syntetyzującej elementy różnych metodologicznie dyscyplin naukowych. Taka synteza i integracja mogą wystąpić w różnych odmianach: słabszej lub mocniejszej. W zależności od typu integracji (syntezy), jaka dochodzi do skutku w przypadku łączenia elementów wiedzy z różnych dyscyplin, niekiedy tylko można mówić o powstającej wiedzy, że jest ona interdyscyplinarna. W wielu przypadkach powstaje po prostu wiedza monodyscyplinowa.
Słowa kluczowe: interdyscyplinarność, wiedza, wiedza interdyscyplinarna, wiedzy monodyscyplinowa
Dostęp WWW: http://cejsh.icm.edu.pl/cejsh/element/bwmeta1.element.desklight-d308cb63-fa2e-4bd2-8f8e-972f2f0ad989/c/ZN_1_207_-16_8-M.Walczak.pdf



Cytowanie w formacie Bibtex:
@article{1,
author = "Monika Walczak",
title = "Czy możliwa jest wiedza interdyscyplinarna? ",
journal = "Zagadnienia Naukoznawstwa",
year = "2016",
number = "1 (207)",
pages = "113-126"
}

Cytowanie w formacie APA:
Walczak, M. (2016). Czy możliwa jest wiedza interdyscyplinarna? . Zagadnienia Naukoznawstwa, 1 (207), 113-126.