Mirosław Sitarz

Zadania mediów w realizacji misji nauczycielskiej Kościoła w Polsce
[Media tasks in the realization of the teaching mission of the Church in Poland]

Artykuł naukowy w czasopiśmie recenzowany

Czasopismo: Roczniki Nauk Prawnych (ISSN: 1507-7896)
Rok wydania: 2016
Tom: 26
Numer czasopisma: 2
Strony od-do: 155-175
Streszczenie: Z woli Jezusa Chrystusa posłannictwem Kościoła jest ewangelizacja. Stanowi ona podstawę do wyznaczenia ogólnych zadań mediów, którymi są: 1) promocja godności człowieka i 2) głoszenie prawdy oraz demaskowanie zła. Łącząc socjologiczne rozumienie środków społecznego przekazu jako władzy z teologicznymi przesłankami sprawowania władzy w Kościele, która ma być służbą, można sformułować szczegółowe zadania mediów, jako różnych rodzajów służby spełnianej: 1) wobec ludzi i kultur, 2) w dialogu ze światem, 3) wobec wspólnoty ludzkiej i postępu społecznego, 4) wobec wspólnoty kościelnej i 5) wobec nowej ewangelizacji.
Słowa kluczowe: środki społecznego przekazu, ewangelizacja, prawda, władza, służba
DOI: 10.18290/rnp.2016.26.2-8



Cytowanie w formacie Bibtex:
@article{1,
author = "Mirosław Sitarz",
title = "Zadania mediów w realizacji misji nauczycielskiej Kościoła w Polsce",
journal = "Roczniki Nauk Prawnych",
year = "2016",
number = "2",
pages = "155-175"
}

Cytowanie w formacie APA:
Sitarz, M. (2016). Zadania mediów w realizacji misji nauczycielskiej Kościoła w Polsce. Roczniki Nauk Prawnych, 2, 155-175.