Mirosław Chmielewski

Edukacja medialna – rola w Kościele i kierunki rozwoju
[Media literacy – the role in the Church and the trends of development]

Artykuł naukowy w czasopiśmie recenzowany

Czasopismo: Biuletyn Edukacji Medialnej (ISSN: 1733-0297)
Rok wydania: 2019
Numer czasopisma: 1
Strony od-do: 11-28
Streszczenie: Celem artykułu jest próba syntetycznego spojrzenia na rzeczywistość edukacji medialnej przede wszystkim z perspektywy nauk teologicznych, szczególnie teologii pastoralnej i teologii środków społecznego przekazu w bezpośrednim kontekście eklezjalnym. Wiąże się z tym potrzeba określenia jej roli we współczesnym Kościele, miejsca w obecnym porządku podziału dziedzin i dyscyplin naukowych, wskazania kierunków rozwoju edukacji medialnej oraz zadań, które w tym obszarze stają przed Kościołem w Polsce. Bezpośrednim kontekstem podjętych badań jest współczesne nauczanie Kościoła o nowej ewangelizacji, które w wielu miejscach zawiera implikacje do eklezjalnej doktryny medialnej. Podjęty problem został przedstawiony w następujących zagadnieniach: 1. Wokół pojęcia media literacy, 2. Interdyscyplinarność edukacji medialnej, 3. Rola formacji medialnej w Kościele, 4. Wybrane kierunki rozwoju edukacji medialnej w kontekście eklezjalnym.
Słowa kluczowe: edukacja medialna, formacja medialna, teologia mediów, social media, kultura medialna, doktryna medialna Kościoła
Dostęp WWW: https://www.kul.pl/files/819/1_2019/bem_1_2019_chmielewski.pdf



Cytowanie w formacie Bibtex:
@article{1,
author = "Mirosław Chmielewski",
title = "Edukacja medialna – rola w Kościele i kierunki rozwoju",
journal = "Biuletyn Edukacji Medialnej",
year = "2019",
number = "1",
pages = "11-28"
}

Cytowanie w formacie APA:
Chmielewski, M. (2019). Edukacja medialna – rola w Kościele i kierunki rozwoju. Biuletyn Edukacji Medialnej, 1, 11-28.