Mirosław Chmielewski

"Kodeks" social media dla Kościoła katolickiego w Polsce
[The "Code" of social media for the Catholic Church in Poland]

Artykuł naukowy w czasopiśmie recenzowany

Czasopismo: Biuletyn Edukacji Medialnej (ISSN: 1733-0297)
Współautorzy: Izabela Durma, Rafał Kusiak
Rok wydania: 2018
Numer czasopisma: 1
Strony od-do: 146-169
Streszczenie: Artykuł jest głosem w dyskusji nad jakością obecności Kościoła w mediach społecznościowych. Jego celem jest wykazanie potrzeby przygotowania odpowiedniego dokumentu (wskazań, norm, dyrektyw), odnoszącego się do aktywnej, twórczej i odpowiedzialnej obecności Kościoła katolickiego w Polsce w mediach społecznościowych. W pierwszej części została syntetycznie i aspektowo przedstawiona nauka Magisterium Kościoła katolickiego o mediach społecznościowych, z której jednoznacznie wynika, iż obecność Kościoła w tej przestrzeni wirtualnego świata jest konieczna i daje nowe szanse dla realizacji misji Kościoła. Przywołano także pozytywne, jak i rodzące problemy, przykłady obecności członków Kościoła na nowym areopagu świata. Druga część jest prezentacją i analizą wybranych dokumentów, regulujących aktywność członków Kościoła w mediach społecznościowych w wybranych diecezjach katolickich USA i RFN. Z przeprowadzonych analiz zostały wyprowadzone wnioski, odnoszące się do źródeł, natury, autorów, adresatów i wybranych zagadnień zawartych w analizowanych dokumentach. W ostatniej części wskazano na cechy dokumentu i obszary tematyczne, które powinny się w nim znaleźć. Autorzy artykułu są zdania, iż powinien on posiadać charakter wskazujący kierunki aktywnej i twórczej obecności Kościoła w mediach społecznościowych, nie wykluczając także w określonych obszarach jego normatywnego charakteru.
Słowa kluczowe: kodeks, Internet, kapłan, media społecznościowe, prawo



Cytowanie w formacie Bibtex:
@article{1,
author = "Mirosław Chmielewski and Izabela Durma and Rafał Kusiak",
title = "''Kodeks'' social media dla Kościoła katolickiego w Polsce ",
journal = "Biuletyn Edukacji Medialnej",
year = "2018",
number = "1",
pages = "146-169"
}

Cytowanie w formacie APA:
Chmielewski, M. and Izabela Durma and Rafał Kusiak(2018). "Kodeks" social media dla Kościoła katolickiego w Polsce . Biuletyn Edukacji Medialnej, 1, 146-169.