Mirosław Chmielewski

Ewangelizacyjna misja Kościoła a social media
[Church’s Evangelizing Mission and the Social Media]

Artykuł naukowy w czasopiśmie recenzowany

Czasopismo: Studia Leopoliensia (ISSN: 2353-6632)
Rok wydania: 2017
Tom: 10
Strony od-do: 191-205
Streszczenie: W artykule została podjęta próba ukazania relacji między mediami społecznościowymi a misją ewangelizacyjną Kościoła. Współczesne nauczanie Kościoła odnoszące się do świata nowych mediów kładzie duży nacisk na konieczność podejmowania dialogu ewangelizacyjnego z kulturą medialną, generowaną przez nowe media. Dlatego pierwszym krokiem korzystania z mediów społecznościowych w misji Kościoła jest konieczność refleksji na meta-poziomie. Poznając kontekst kulturowy, można wskazać na płaszczyzny spotkania ewangelizacji prowadzonej przez Kościół a nowymi mediami. Następnym krokiem jest zrozumienie i wykorzystanie serwisów społecznościowych na poziomie narzędziowym. W tej części artykułu zaś zostaną zarekomendowane wybrane zasady korzystania z narzędzi mediów społecznościowych w posłudze duszpasterskiej.
Słowa kluczowe: komunikacja wiary, ewangelizacja, kultura medialna, media społecznościowe, duszpsterstwo
Dostęp WWW: https://drive.google.com/file/d/0B2-nO9AAKHMmTkhybXdBUkh1bFU/view



Cytowanie w formacie Bibtex:
@article{1,
author = "Mirosław Chmielewski",
title = "Ewangelizacyjna misja Kościoła a social media",
journal = "Studia Leopoliensia",
year = "2017",
pages = "191-205"
}

Cytowanie w formacie APA:
Chmielewski, M. (2017). Ewangelizacyjna misja Kościoła a social media. Studia Leopoliensia, 191-205.