Mariusz Lach

Teatr szkolny - wartością dla szkoły. O roli teatru szkolnego na przykładzie Teatru Beznazwy z Zespołu Szkół salezjańskich w Łodzi
[School theater – a value for the school. Theatre “Withoutname” from Salesian School Complex in Lodz as an example on the role of theatre in schools]

Artykuł naukowy w czasopiśmie recenzowany

Czasopismo: Język-Szkoła-Religia (ISSN: 2080-3400)
Rok wydania: 2020
Tom: 15
Strony od-do: 134-145
Streszczenie: Szkolne grupy teatralne są istotnymi elementami procesu dydaktyczno-wychowawczego. Teatr Beznazwy, działający od 2005 r. w Zespole Szkół Salezjańskich Łodzi, odgrywa istotną rolę wychowawczo-edukacyjną. W placówce tej działa kilka różnych grup – począwszy od pierwszych klas szkoły podstawowej, na maturzystach skończywszy. Dzięki aktywności artystycznej dzieci i młodzież poznają otaczający ich świat, rozwijają swoje pasje i zainteresowania, dzielą się z innymi (zwłaszcza swoimi rówieśnikami) własnymi obserwacjami rzeczywistości. Łódzki teatr jest również istotny dla działalności samej szkoły. Dzięki profesjonalnemu zaangażowaniu samych uczniów teatr ten jest rozpoznawalny w środowisku, przez co staje się dobrą wizytówką samej szkoły. Działania Teatru Beznazwy są dostrzegane nie tylko przez młodzież, ale także przez samą dyrekcję, która docenia wartość tychże zajęć teatralnych prowadzonych w szkole.
Słowa kluczowe: teatr amatorski, scena salezjańska, system prewencyjny, teatr szkolny
Dostęp WWW: https://czasopisma.bg.ug.edu.pl/index.php/JSR/article/view/5536/4911
DOI: 10.26881/jsr.2020.15.10



Cytowanie w formacie Bibtex:
@article{1,
author = "Mariusz Lach",
title = "Teatr szkolny - wartością dla szkoły. O roli teatru szkolnego na przykładzie Teatru Beznazwy z Zespołu Szkół salezjańskich w Łodzi",
journal = "Język-Szkoła-Religia",
year = "2020",
pages = "134-145"
}

Cytowanie w formacie APA:
Lach, M. (2020). Teatr szkolny - wartością dla szkoły. O roli teatru szkolnego na przykładzie Teatru Beznazwy z Zespołu Szkół salezjańskich w Łodzi. Język-Szkoła-Religia, 134-145.