Częstotliwość spożycia i miejsca zakupu wybranych produktów mleczarskich przez polskich konsumentów w latach 2006 i 2012
[Frequency of consumption and place of purchase of selected dairy products by Polish consumers in the years 2006 and 2012]

Artykuł naukowy w czasopiśmie recenzowany

Czasopismo: Roczniki Naukowe Stowarzyszenia Ekonomistów Rolnictwa i Agrobiznesu (ISSN: 1508-3535)
Współautorzy: Jan Zuba
Rok wydania: 2014
Tom: 16
Numer czasopisma: 1
Strony od-do: 263-269
Streszczenie: Celem badań była ocena częstotliwości spożycia podstawowych produktów mleczarskich oraz wyboru miejsc ich zakupu przez polskich konsumentów w 2006 i 2012 roku. Badania były przeprowadzone w 2006 r. na próbie 1000 osób i w 2012 r. na próbie 1100 konsumentów. Próba miała charakter ogólnopolski, losowy i reprezentatywny. Wyniki badań wykazały wzrost udziału w handlu produktami mleczarskimi sklepów o nowoczesnej formie, głównie dyskontów, a zmniejszenie tego udziału tradycyjnych sklepów spożywczych. Ponadto z badań wynika, że zwiększył się udział osób spożywających mleko i produkty mleczarskie o 17,2% (z 56,4% do 73,6%). Natomiast częstotliwość spożycia tych produktów, w zależności od ich rodzajów, uległa dużym zróżnicowaniom pomiędzy badanymi latami.
Słowa kluczowe: Rynek produktów mleczarskich, Handel detaliczny, Spożycie
Dostęp WWW: http://ageconsearch.umn.edu/bitstream/201523/2/16-1-Zuba.pdf



Cytowanie w formacie Bibtex:
@article{1,
author = "Maria Zuba-Ciszewska and Jan Zuba",
title = "Częstotliwość spożycia i miejsca zakupu wybranych produktów mleczarskich przez polskich konsumentów w latach 2006 i 2012",
journal = "Roczniki Naukowe Stowarzyszenia Ekonomistów Rolnictwa i Agrobiznesu",
year = "2014",
number = "1",
pages = "263-269"
}

Cytowanie w formacie APA:
Zuba-Ciszewska, M. and Jan Zuba(2014). Częstotliwość spożycia i miejsca zakupu wybranych produktów mleczarskich przez polskich konsumentów w latach 2006 i 2012. Roczniki Naukowe Stowarzyszenia Ekonomistów Rolnictwa i Agrobiznesu, 1, 263-269.