Systemy wartości studentów na podstawie badań w czterech krajach
[Students values sytems on the base of studies in four countries]

Artykuł naukowy w czasopiśmie recenzowany

Czasopismo: Zeszyty Naukowe KUL (ISSN: 0044-4405)
Rok wydania: 2013
Tom: 56
Numer czasopisma: 1
Strony od-do: 75-92
Streszczenie: Przeprowadzono badania systemów wartości studentów w czterech krajach, wykorzystując model Schwartza. Wyniki wskazują, że w hierarchii wartości młodych ludzi w każdym z badanych krajów na czele znajduje się życzliwość zaś na końcu tradycja. Nie stwierdzono związków religijności z systemami wartości. Ponad połowa studentów z Azji deklaruje, że nie wyznaje żadnej religii, jednak ich hierarchia wartości nie różni się istotnie od hierarchii wartości studentów z Europy.
Słowa kluczowe: systemy wartości, teoria Schwartza, religijność studentów



Cytowanie w formacie Bibtex:
@article{1,
author = "Marek Pawlak",
title = "Systemy wartości studentów na podstawie badań w czterech krajach",
journal = "Zeszyty Naukowe KUL",
year = "2013",
number = "1",
pages = "75-92"
}

Cytowanie w formacie APA:
Pawlak, M. (2013). Systemy wartości studentów na podstawie badań w czterech krajach. Zeszyty Naukowe KUL, 1, 75-92.