Marek Jeziorański

Alienacja młodych w subkulturach
[Alienation of the Young in Subcultures ]

Artykuł naukowy w wydawnictwie zbiorowym recenzowany

Miejsce: Lublin
Rok wydania: 2012
Tytuł publikacji: Nauczyciel wobec problemów globalnego nastolatka
Redaktorzy: Katarzyna Stępień, Barbara Kiereś
Strony od-do: 283-299
Streszczenie: Młodość jest takim okresem życia, w którym intensywnie kształtuje się tożsamość człowieka. To czas, w którym zachodzące zmiany w organizmie ludzkim, zarówno w płaszczyźnie fizycznej jak i psychicznej, niejako wymuszają poszukiwanie odpowiedzi na pytanie o to ‘kim jestem’ i ‘kim chcę być’. Uzupełnieniem tego poszukiwania będzie również odpowiedź na pytanie o to ‘kim nie jestem’. W prezentowanym artykule przedstawiam zagadnienie obecności subkultur w życiu młodego człowieka. Poszukuję odpowiedzi na to, jak one wpisują się w przedstawiony powyżej proces oraz kiedy są wartościowym wsparciem, którego niewątpliwie młody człowiek potrzebuje, a kiedy mogą być zagrożeniem dla jego rozwoju. Na początku przedstawiam specyfikę wieku, który popularnie nazywany jest młodością, następnie charakteryzuję subkultury jako jednych z wielu odmian grupy młodzieżowej, po czym wskazuję na szanse i zagrożenia takich grup dla rozwoju osobowego młodzieży. W końcowym etapie prezentuję przyczyny wchodzenia młodych ludzi w środowisko subkultury. Jest to oczywiście bardzo ogólne przedstawienie podejmowanego tematu, które ma za zadanie zaprezentować siatkę zagadnień i wskazać kierunki ewentualnych dalszych poszukiwań.
Słowa kluczowe: młodzież, subkultury



Cytowanie w formacie Bibtex:
@article{1,
author = "Marek Jeziorański",
title = "Alienacja młodych w subkulturach",
journal = "",
year = "2012",
pages = "283-299"
}

Cytowanie w formacie APA:
Jeziorański, M. (2012). Alienacja młodych w subkulturach. , 283-299.