Multimodalne przekazy telewizyjne na przykładzie talk show
[Multimodal television broadcasts on the example of talk shows]

Artykuł naukowy w wydawnictwie zbiorowym recenzowany

Miejsce: Lublin
Rok wydania: 2018
Tytuł publikacji: Współczesne media : media multimodalne. T. 2, Multimodalność mediów elektronicznych
Redaktorzy: Iwona Hofman, Danuta Kępa-Figura
Strony od-do: 75-97
Streszczenie: Celem publikacji jest wykazanie - przez zastosowanie multimodalnej analizy dyskursu wybranych odcinków programów telewizyjnych talk show - ich multimodalności w paleotelewizji, na przykładzie programu Tele-Echo, oraz w neotelewizji, na przykładzie talk show Kuba Wojewódzki. Multimodalność jest rozumiana jako nakierowanie komunikatu na wiele zmysłów. Należy zauważyć, iż terminy - multimodalny i multimodalność występują także w lingwistyce kognitywnej i obejmują zarówno wyrażenia typowo językowe (wyrazy, słowa), jak i niewerbalne - ikoniczne, deiktyczne, a także gesty . W niniejszej publikacji pomija się analizę języka werbalnego, ograniczając się do analizy komunikatów niewerbalnych. W procesie badawczym przyjęto tezę, iż wzrost udziału kodów pozawerbalnych w programach telewizyjnych talk show w neotelewizji implikuje ich multimodalność oraz trudności w odbiorze multimodalnego przekazu medialnego.
Słowa kluczowe: multimodalność, talk show, komunikacja niewerbalna



Cytowanie w formacie Bibtex:
@article{1,
author = "Małgorzata Gruchoła",
title = "Multimodalne przekazy telewizyjne na przykładzie talk show ",
journal = "",
year = "2018",
pages = "75-97"
}

Cytowanie w formacie APA:
Gruchoła, M. (2018). Multimodalne przekazy telewizyjne na przykładzie talk show . , 75-97.