Aspekty konsumpcyjne w zachowaniach użytkowników ubieralnej technologii
[Aspects of consumption in behavior users of wearable technology ]

Artykuł naukowy w czasopiśmie recenzowany

Czasopismo: Rozprawy Społeczne (ISSN: 2081-6081)
Rok wydania: 2017
Tom: 11
Numer czasopisma: 1
Strony od-do: 16-24
Streszczenie: Celem artykułu była analiza przejawów konsumpcyjnych dostrzegalnych w zachowaniach użytkowników ubieralnej technologii. Po wstępnych rozważaniach terminologicznych dokonano opisu wearable technology w aspekcie założeń konsumpcji, konsumpcjonizmu oraz dekonsumpcji. Konsumpcja - w niniejszej publikacji - jest rozumiana jako naturalny proces gospodarowania, wynikający z konieczności zaspokojenia potrzeb, konsumpcjonizm oznacza postawę życiową polegającą na przedkładaniu dóbr materialnych nad inne dobra, natomiast dekonsumpcja jest definiowana jako racjonalna, świadoma, odpowiedzialna i etyczna konsumpcja. Artykuł ma charakter analityczno-opisowy.
Słowa kluczowe: dekonsumpcja, konsumpcja, konsumpcjonizm, ubieralna technologia



Cytowanie w formacie Bibtex:
@article{1,
author = "Małgorzata Gruchoła",
title = "Aspekty konsumpcyjne w zachowaniach użytkowników ubieralnej technologii",
journal = "Rozprawy Społeczne",
year = "2017",
number = "1",
pages = "16-24"
}

Cytowanie w formacie APA:
Gruchoła, M. (2017). Aspekty konsumpcyjne w zachowaniach użytkowników ubieralnej technologii. Rozprawy Społeczne, 1, 16-24.