Magdalena Parzyszek

Kategorie (nie) obecne w edukacji: religia, religijność, duchowość
[Categories (not) present in education: religion, religiosity, spirituality]

Artykuł naukowy w czasopiśmie recenzowany

Czasopismo: Forum Pedagogiczne (ISSN: 2083-6325)
Rok wydania: 2024
Strony od-do: 63-73
Streszczenie: Człowiek jest homo religisus i jako taki, jest zdolny do poznania i zrozumienia otaczającej go rzeczywistości i swojej w niej pozycji, swego sposobu istnienia, który wyznacza istotne momenty jego egzystencji, a w konsekwencji jego losu. Jednym z najważniejszych problemów współczesnego człowieka jest zniewolenie cywilizacyjne. Obecne przemiany niosą ze sobą wiele zagrożeń, które jawią się jako atrakcyjne propozycje, ale też powodują zamęt w wielu sferach życia człowieka. Istnieje zatem wielka potrzeba pedagogicznego namysłu nad religią, religijnością i duchowością. W dzisiejszym świecie/edukacji tematyka religii, religijności i duchowości wydaje się być (nie) obecna. Prezentowany artykuł jest głosem w dyskusji na temat konieczności podejmowana wyżej wskazanych zagadnień w edukacji dzieci i młodzieży po to, aby tak ważne zagadnienia dla ludzkiej egzystencji pomagały definiować życie poprzez nadawanie mu sensu.
Słowa kluczowe: religia, religijność, duchowość, edukacja
DOI: https://doi.org/10.21697/fp.2024.1.5%20%20



Cytowanie w formacie Bibtex:
@article{1,
author = "Magdalena Parzyszek",
title = "Kategorie (nie) obecne w edukacji: religia, religijność, duchowość",
journal = "Forum Pedagogiczne",
year = "2024",
pages = "63-73"
}

Cytowanie w formacie APA:
Parzyszek, M. (2024). Kategorie (nie) obecne w edukacji: religia, religijność, duchowość. Forum Pedagogiczne, 63-73.