Wypromowane prace dyplomowe
2006
Prace magisterskie
- Godność rolnika w procesie wychowania w rodzinie i szkole wiejskiej
- Motywująca rola szkoły w rozwijaniu zainteresowań u młodzieży
- Wartości wsi jako szansa integralnego rozwoju w opinii podmiotów szkoły w Urszulinie
- Rola pedagoga szkolnego w procesie wychowawczo-profilaktycznym (na przykładzie publicznych szkół ponadgimnazjalnych w Lublinie)
- Hierarchia preferowanych wartości przez gimnazjalistów ze szkół wiejskich i miejskich
- Zadania nauczyciela wiejskiego przed i w trakcie reformy oświaty
- Rola wartości moralnych w życiu człowieka w opinii gimnazjalistów.
- Uczeń akceptowany i uczeń nieakceptowany w klasie szkolnej
- Specyfika kształcenia przyrodniczego w szkole wiejskiej (Na przykładzie Zespołu Szkół w Tucznej).
- Czas wolny dziecka wiejskiego - przeszłość i teraźniejszość
- Zjawisko nietolerancji wśród dzieci w młodszym wieku szkolnym wobec rówieśników
- Zabawa jako metoda pracy w świetlicy szkolnej (Na przykładzie wybranych świetlic w woj. lubelskim).
- Specyfika wychowania dziecka w rodzinie wiejskiej.
- Zjawisko problemów wychowawczych w wybranych publicznych i niepublicznych szkołach lubelskich.
- Kierowanie wychowawcze w wybranych szkołach województwa lubelskiego.
2005
Prace magisterskie
- Wartości środowiska wiejskiego preferowane i urzeczywistniane przez uczniów Szkoły Podstawowej w Rzeczycy Długiej.
- Zjawisko niedostosowania społecznego u dzieci przebywających w świetlicy szkolnej. Na przykładzie świetlicy funkcjonującej w PSP nr 11 w Stalowej Woli.
- Sytuacja wychowawcza w rodzinie a osiagnięcia szkolne uczniów.
- Praca wychowawczo-dydaktyczna w klasach integracyjnych. (Na przykładzie wybranych szkół województwa lubelskiego).
- Przyczyny trudności i niepowodzeń szkolnych uczniów w nauczaniu zintegrowanym. (Na przykładzie Szkoły Podstawowej nr 3 w Biłgoraju).