2006

Prace magisterskie
  • Godność rolnika w procesie wychowania w rodzinie i szkole wiejskiej
  • Motywująca rola szkoły w rozwijaniu zainteresowań u młodzieży
  • Wartości wsi jako szansa integralnego rozwoju w opinii podmiotów szkoły w Urszulinie
  • Rola pedagoga szkolnego w procesie wychowawczo-profilaktycznym (na przykładzie publicznych szkół ponadgimnazjalnych w Lublinie)
  • Hierarchia preferowanych wartości przez gimnazjalistów ze szkół wiejskich i miejskich
  • Zadania nauczyciela wiejskiego przed i w trakcie reformy oświaty
  • Rola wartości moralnych w życiu człowieka w opinii gimnazjalistów.
  • Uczeń akceptowany i uczeń nieakceptowany w klasie szkolnej
  • Specyfika kształcenia przyrodniczego w szkole wiejskiej (Na przykładzie Zespołu Szkół w Tucznej).
  • Czas wolny dziecka wiejskiego - przeszłość i teraźniejszość
  • Zjawisko nietolerancji wśród dzieci w młodszym wieku szkolnym wobec rówieśników
  • Zabawa jako metoda pracy w świetlicy szkolnej (Na przykładzie wybranych świetlic w woj. lubelskim).
  • Specyfika wychowania dziecka w rodzinie wiejskiej.
  • Zjawisko problemów wychowawczych w wybranych publicznych i niepublicznych szkołach lubelskich.
  • Kierowanie wychowawcze w wybranych szkołach województwa lubelskiego.

2005

Prace magisterskie
  • Wartości środowiska wiejskiego preferowane i urzeczywistniane przez uczniów Szkoły Podstawowej w Rzeczycy Długiej.
  • Zjawisko niedostosowania społecznego u dzieci przebywających w świetlicy szkolnej. Na przykładzie świetlicy funkcjonującej w PSP nr 11 w Stalowej Woli.
  • Sytuacja wychowawcza w rodzinie a osiagnięcia szkolne uczniów.
  • Praca wychowawczo-dydaktyczna w klasach integracyjnych. (Na przykładzie wybranych szkół województwa lubelskiego).
  • Przyczyny trudności i niepowodzeń szkolnych uczniów w nauczaniu zintegrowanym. (Na przykładzie Szkoły Podstawowej nr 3 w Biłgoraju).