2009

Prace magisterskie
  • Filozofia dialogu źródłem wskazań wychowawczych teoretycznie i praktycznie zorientowanych.
  • Twórczość plastyczna dzieci w w wieku wczesnoszkolnym.
  • Integracja ucznia z alergią pokarmową w środowisku szkolnym i rodzinnym.
  • Urzeczywistnianie miłości wychowawczej w procesie dydaktycznym
  • Role pełnione przez uczniów w klasie, a ich aspiracje edukacyjno-zawodowe. (Na przykładzie uczniów szkół gimnazjalnych województwa lubelskiego)
  • Rozumienie i urzeczywistnianie wartości dobra przez dzieci w wieku wczesnoszkolnym.
  • Baśń i bajka stosowana w procesie wychowawczo - dydaktycznym w kl.I-III jako nośnik wartości.
  • Zjawisko ryzyka dysleksji u dzieci w wieku przedszkolnym (na przykładzie wybranych przedszkoli w Lublinie)
  • Praca opiekuńczo - wychowawcza w edukacji przedszkolnej i wczesnoszkolnej.
  • Praca z uczniem zdolnym w klasach młodszych. Na przykładzie wybranych szkół województwa lubelskiego i mazowieckiego.
  • Pedagogiczna działalność świetlicy środowiskowej (Na przykładzie świetlicy środowiskowej "Promyk Dnia" w Chęcinach)
  • Praca samowychowawcza młodzieży szkolnej. Motywy i sposoby działania.
  • Zjawisko konfliktu uczeń-nauczyciel (Na przykładzie wybranych gimnazjów w Radomiu)

2008

Prace dyplomowe
  • xxx
Prace magisterskie
  • Zachowania wobec wartości uczniów sprawiających trudności wychowawcze
  • Dyscyplina w procesie lekcyjnym. (Na przykładzie badań szkół w Radzyniu Podlaskim).
  • Rozumienie wartości wolności przez młodzież w wybranych liceach zamojskich.
  • Podstawy tolerancyjne w klasie szkolnej wobec uczniów innych narodowości.
  • Wychowanie przez sztukę w nauczaniu zintegrowanym (na przykładzie Szkoły Podstawowej w Łukowej).
  • Rozumienie odpowiedzialności i jej urzeczywistnianie przez uczniów gimnazjum.