Kazimiera Krakowiak

2005

Prace magisterskie
  • Trudności w czytaniu a osiągnięcia szkolne uczniów szkoły wiejskiej.
  • Funkcjonowanie dziecka z lekkim upośledzeniem umysłowym w ogólnodostępnej szkole podstawowej.
  • Plany życiowe młodzieży niepełnosprawnej ruchowo w Polsce i na Ukrainie.
  • Oczekiwania rodziców wobec dzieci niepełnosprawnych ruchowo w Polsce i na Ukrainie.
  • Plany życiowe młodzieży niesłyszącej.
  • Sposoby komunikowania sę osób niedosłyszących z niepełnosprawnością intelektualną.Analiza indywidualnych przypadków.
  • Związek słyszących dzieci niesłyszących rodziców ze środowiskiem osób niesłyszących
  • Samodzielność życiowa młodzieży niesłyszącej w jej ocenie.
  • Wartości w wychowaniu religijnym osób niepełnosprawnych intelektualnie.

2004

Prace magisterskie
  • Sytuacja rodzin wychowujących dzieci z uszkodzonym słuchem.
  • "Poczucie samotności rodziców wychowujących dzieci z uszkodzeniami słuchu"
  • Potrzeby osób niesłyszących w Sanoku.
  • Problemy rodzin wychowujących dzieci z upośledzeniem umysłowym w stopniu lekkim
  • Wpływ zajęć rewalidacyjnych na rozwój dzieci ze znacznym i głębokim uposledzeniem umysłowym
  • Studium rodziny wychowującej dziecko z poważną niepełnosprawnością(na przykł.17-letniego chłopca z zachowaniami autystycznymi).
  • Trudności szkolne dzieci z opóźnieniem w rozwoju umysłowym uczących się w ogólnodostepnych szkołach podstawowych
  • Możliwości edukacyjne i zawodowe osób z uszkodzonym słuchem (na podstawie literatury pedagogicznej z lat 1980-2003)
  • Rozwijanie umiejętności komunikowania się u dzieci z upośledzeniem umysłowym w stopniu głębokim
  • Problem agresji u dzieci z upośledzeniem umysłowym w stopniu lekkim.
  • "Mocne strony" dzieci z uszkodzeniami słuchu w opinii ich rodziców"