Wypromowane prace dyplomowe
2005
Prace magisterskie
- Trudności w czytaniu a osiągnięcia szkolne uczniów szkoły wiejskiej.
- Funkcjonowanie dziecka z lekkim upośledzeniem umysłowym w ogólnodostępnej szkole podstawowej.
- Plany życiowe młodzieży niepełnosprawnej ruchowo w Polsce i na Ukrainie.
- Oczekiwania rodziców wobec dzieci niepełnosprawnych ruchowo w Polsce i na Ukrainie.
- Plany życiowe młodzieży niesłyszącej.
- Sposoby komunikowania sę osób niedosłyszących z niepełnosprawnością intelektualną.Analiza indywidualnych przypadków.
- Związek słyszących dzieci niesłyszących rodziców ze środowiskiem osób niesłyszących
- Samodzielność życiowa młodzieży niesłyszącej w jej ocenie.
- Wartości w wychowaniu religijnym osób niepełnosprawnych intelektualnie.
2004
Prace magisterskie
- Sytuacja rodzin wychowujących dzieci z uszkodzonym słuchem.
- "Poczucie samotności rodziców wychowujących dzieci z uszkodzeniami słuchu"
- Potrzeby osób niesłyszących w Sanoku.
- Problemy rodzin wychowujących dzieci z upośledzeniem umysłowym w stopniu lekkim
- Wpływ zajęć rewalidacyjnych na rozwój dzieci ze znacznym i głębokim uposledzeniem umysłowym
- Studium rodziny wychowującej dziecko z poważną niepełnosprawnością(na przykł.17-letniego chłopca z zachowaniami autystycznymi).
- Trudności szkolne dzieci z opóźnieniem w rozwoju umysłowym uczących się w ogólnodostepnych szkołach podstawowych
- Możliwości edukacyjne i zawodowe osób z uszkodzonym słuchem (na podstawie literatury pedagogicznej z lat 1980-2003)
- Rozwijanie umiejętności komunikowania się u dzieci z upośledzeniem umysłowym w stopniu głębokim
- Problem agresji u dzieci z upośledzeniem umysłowym w stopniu lekkim.
- "Mocne strony" dzieci z uszkodzeniami słuchu w opinii ich rodziców"