Kazimiera Krakowiak

2005

Prace magisterskie
  • Poczucie sensu życia u osób z niepełnosprawnością ruchową.
  • Tudności i osiągnięcia szkolne dzieci z rodzin z problemem alkoholowym.
  • Biblioterapia w pracy z młodzieżą społecznie niedostosowaną.
  • Normalizacja w edukacji dzieci niepełnosprawnych w szkołach integracyjnych.
  • Relacje miedzy rówieśnikami pełnosprawnymi i niepełnosprawnymi w przedszkolnej grupie integracyjnej.
  • Rozumienie pojęcia niepełnosprawności przez dzieci 6-letnie,10-letnie i 13-letnie.
  • Sposoby komunikowania się słyszących rodziców z niesłyszącymi dziećmi w świetle opinii młodzieży niesłyszącej.
  • Sposoby komunikowania się z dzieckiem z mózgowym porażeniem dziecięcym w rodzinie ( na przykładzie chłopca w wieku przedszkolnym).
  • Poczucie osamotnienia u osób niesłyszących i słabosłyszących.
  • Indywidualizacja nauczania dzieci ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi w opinii nauczycieli i rodziców"
  • Dom Pomocy społecznej "Senior" w Różance. Monografia placówki.
  • Metody stymulacji rozwoju dzieci z upośledzeniem umysłowym w Szkole Życia.
  • Emocjonalne przeżycia rodziców dzieci z uszkodzeniami słuchu.
  • Wydolność wychowawcza rodzin z dzieckiem z niepełnosprawnością słuchową.
  • Postawa do przyszłości u młodzieży wiejskiej i miejskiej.
  • Specjalne potrzeby edukacyjne uczniów niepełnosprawnych w opinii nauczycieli szkół integracyjnych.
  • Obawy przed stygmatyzacją dzieci z uszkodzeniami słuchu u ich rodziców.
  • Postaci osób niesłyszących w wybranych filmach.
  • Wychowanie dziecka z zespołem Downa w rodzinie. Studium przypadku.
  • Sytuacja dziecka niesłyszącego z rodziny wiejskiej. Studium przypadku.