Justyna Szulich-Kałuża

Framing Emotions on Mainstream Media Instagram Feeds During the First Wave of the COVID-19 Pandemic

Artykuł naukowy w czasopiśmie recenzowany

Czasopismo: Zeszyty Naukowe KUL (ISSN: 0044-4405)
Współautorzy: Joanna Szegda
Rok wydania: 2023
Numer czasopisma: 2
Strony od-do: 5-30
Streszczenie: Głównym celem tego artykułu jest znalezienie odpowiedzi na następujące pytania. 1) Jakie wizualne narracje na temat emocji są konstruowane i narzucane przez media głównego nurtu na swoich kanałach na Instagramie podczas pandemii COVID-19? 2) W jaki sposób nadają im ramy, uzupełniając istniejące lub tworząc nowe ikoniczno-symboliczne reprezentacje ram semantycznych wybranych emocji (radość, strach, smutek, złość)? Wybrany materiał wizualny obejmował zdjęcia oraz rysunki i został zbadany przy użyciu ilościowej i jakościowej analizy treści oraz porównawczej analizy semiologicznej. Analiza wykazała niskie nasycenie przekazów medialnych emocjami i umożliwiła opisanie medialnych ram semantycznych poszczególnych emocji według następującego schematu: doznania cielesne, gesty ekspresyjne, sytuacja społeczna i kultura emocjonalna.
Słowa kluczowe: ramy medialne, analiza zawartości, Instagram, COVID-19, ramy emocji



Cytowanie w formacie Bibtex:
@article{1,
author = "Justyna Szulich-Kałuża and Joanna Szegda",
title = "Framing Emotions on Mainstream Media Instagram Feeds During the First Wave of the COVID-19 Pandemic",
journal = "Zeszyty Naukowe KUL",
year = "2023",
number = "2",
pages = "5-30"
}

Cytowanie w formacie APA:
Szulich-Kałuża, J. and Joanna Szegda(2023). Framing Emotions on Mainstream Media Instagram Feeds During the First Wave of the COVID-19 Pandemic. Zeszyty Naukowe KUL, 2, 5-30.