ONA w XXI wieku czyli jak ją widzą kobiety i mężczyźni. Badania psychologiczne
[SHE in the XXI century, or how they see women and men. Psychological research]

Artykuł naukowy w wydawnictwie zbiorowym recenzowany

Współautorzy: Waldemar Klinkosz
Miejsce: Poznań
Rok wydania: 2011
Tytuł publikacji: Wiele twarzy kobiety - "ona" w tekstach nie tylko medycznych
Redaktorzy: Przemysław Bury, Zbigniew Dziemianko
Strony od-do: 95-113
Streszczenie: Oczekiwania wobec kobiet wynikają z wzorców kulturowych i społecznych dotyczących uwarunkowań płciowych charakterystycznych dla różnych społeczeństw. Przekonanie odnośnie tego, jaka powinna być kobieta XXI wieku, kształtuje się na bazie procesu wychowania, kształcenia, własnych doświadczeń, medialnych danych i informacji oraz wynika z panującego społecznie przekonania o najbardziej pożądanych cechach fizycznych i psychicznych charakterystycznych dla kobiet. Prezentowane badania ukazują jak widziana jest idealna kobieta XXI wieku przez respondentów w wieku średniej dorosłości zróżnicowanych ze względu na płeć. W badaniach wzięło udział 35 kobiet i 30 mężczyzn posiadających wyższe wykształcenie i pracujących zawodowo w Lublinie lub Warszawie. Zastosowaną metodą był Test Przymiotnikowy ACL H. B. Gougha, A. B. Heilbruna w wersji „Jaka powinna być idealna kobieta XXI wieku?”
Słowa kluczowe: płeć, idealna kobieta, stereotypy



Cytowanie w formacie Bibtex:
@article{1,
author = "Justyna Iskra and Waldemar Klinkosz",
title = "ONA w XXI wieku czyli jak ją widzą kobiety i mężczyźni. Badania psychologiczne",
journal = "",
year = "2011",
pages = "95-113"
}

Cytowanie w formacie APA:
Iskra, J. and Waldemar Klinkosz(2011). ONA w XXI wieku czyli jak ją widzą kobiety i mężczyźni. Badania psychologiczne. , 95-113.