Uwarunkowania pomiaru efektywności finansowania edukacji - zarys problemu
[Conditions for measuring the efficiency of education funding: an outline of the problem]

Artykuł naukowy w czasopiśmie recenzowany

Czasopismo: Progress in Ecomomic Sciences (ISSN: 2300-4088)
Rok wydania: 2017
Numer czasopisma: 4
Strony od-do: 103-117
Streszczenie: Ze względu na znaczenie i korzyści płynące z edukacji nie tylko dla jej indywidualnych uczestników, ale także dla społeczności (od skali lokalnej aż po wymiar globalny) władze państw przyjmują na siebie obowiązek jej pełnego lub częściowego finansowania ze środków publicznych, co nie wyklucza wydatków prywatnych. Kluczowym problemem ekonomiki edukacji jest analiza efektywności tego finansowania poprzez określenie relacji efektów do nakładów. Niniejsze opracowanie przedstawia zarys problematyki pomiaru efektywności finansowania usług edukacyjnych (szczególnie: ze źródeł publicznych) na podstawie krytycznego przeglądu literatury oraz wyników własnych dotychczasowych analiz. Autorka prezentuje oryginalną koncepcję badań nad efektywnością finansowania edukacji (planowane kierunki, zakres, hipotezy i metody), zapowiadając jednocześnie cykl publikacji dotyczący uwarunkowań jej pomiaru.
Słowa kluczowe: ekonomika edukacji, efekty kształcenia, rachunek kosztów działań, budżet zadaniowy
Dostęp WWW: http://pes.pwsz.pila.pl/index.php/PES/article/view/109
DOI: 10.14595/PES/04/007



Cytowanie w formacie Bibtex:
@article{1,
author = "Joanna Nucińska",
title = "Uwarunkowania pomiaru efektywności finansowania edukacji - zarys problemu",
journal = "Progress in Ecomomic Sciences",
year = "2017",
number = "4",
pages = "103-117"
}

Cytowanie w formacie APA:
Nucińska, J. (2017). Uwarunkowania pomiaru efektywności finansowania edukacji - zarys problemu. Progress in Ecomomic Sciences, 4, 103-117.