Resocjalizacja poprzez edukację
[SOCIAL REHABILITATION THROUGH THE EDUCATION]

Artykuł naukowy w czasopiśmie recenzowany

Czasopismo: Roczniki Teologiczne (ISSN: 2353-7272)
Rok wydania: 2016
Tom: 63
Numer czasopisma: 1
Strony od-do: 79-93
Streszczenie: Podstawowym zagadnieniem w resocjalizacji jest jej skuteczność. Czy możliwa jest likwidacja przepaści jaka dzieli osadzonego w areszcie człowieka od człowieka cieszącego się wolnością? Czy jeden i drugi są do siebie podobni, czy aż na tyle różni, że resocjalizacja jest niemożliwa? Pytań jest bardzo wiele, podobnie i odpowiedzi. Większość z nich skłania się ku temu, iż resocjalizacja nie jest możliwa. Autor artykułu sugeruje, iż pozytywna odpowiedź będzie możliwa tylko wtedy, kiedy sięgniemy do koncepcji człowieka i odkryjemy prawdę, iż osadzony i wolny to taki sam człowiek. Podstawowe więc zadanie to odkryć w sobie prawdę o wykluczonych i pomóc odkryć tę samą prawdę im o sobie samych. Do tego odkrycia prowadzi poznanie, a więc edukacja.
Słowa kluczowe: resocjalizacja, edukacja, wolność, prawda
Dostęp WWW: https://tnkul.pl/files/userfiles/files/RT2016z1_005-019_Jeczen.pdf
DOI: 10.18290/rt.2016.63.1-1



Cytowanie w formacie Bibtex:
@article{1,
author = "Jarosław Jęczeń",
title = "Resocjalizacja poprzez edukację",
journal = "Roczniki Teologiczne",
year = "2016",
number = "1",
pages = "79-93"
}

Cytowanie w formacie APA:
Jęczeń, J. (2016). Resocjalizacja poprzez edukację. Roczniki Teologiczne, 1, 79-93.