Koncepcja odpowiedzialności mass mediów w myśli Denisa Mcquaila
[The Concept of Mass Media's Responsibility in Denis McQuail's Mind]

Artykuł naukowy w czasopiśmie recenzowany

Czasopismo: Roczniki Nauk o Rodzinie (ISSN: 2081-2078)
Współautorzy: Jarosław Jęczeń, Katarzyna Zielińska-Król
Rok wydania: 2012
Tom: 59
Numer czasopisma: 4
Strony od-do: 285-298
Streszczenie: Implikacje dla zagadnienia odpowiedzialności w komunikacji, przyjęte przez McQuaila, zakładają, że komunikacja zawsze zakłada relację między dwoma podmiotami (rzeczywistą lub domniemaną). To właśnie stanowi podstawę odpowiedzialności pomiędzy zainteresowanymi stronami (również tymi niebezpośrednio włączonymi w komunikację, ale tymi, do których ta komunikacja się odnosi lub też które odczują jej skutki). Wynika z tego, że zazwyczaj mamy do czynienia z różnymi nachodzącymi na siebie siatkami relacji pomiędzy nadawcami i odbiorcami. Spajają one nieustanny ciąg komunikacyjny. Kwestie dotyczące odpowiedzialności odnoszą się zatem nie tylko do najbardziej zainteresowanych stron (nadawca – zainteresowany odbiorca), ale także tych odbiorców, których przekazywana treść nie dotyczy bezpośrednio. W tak szerokim rozumieniu terminu „odpowiedzialność” zawierają się wszystkie aspekty wzajemnego oddziaływania w komunikacji.
Słowa kluczowe: odpowiedzialność, mass media, wpływ mediów



Cytowanie w formacie Bibtex:
@article{1,
author = "Jarosław Jęczeń and Jarosław Jęczeń and Katarzyna Zielińska-Król",
title = "Koncepcja odpowiedzialności mass mediów w myśli Denisa Mcquaila",
journal = "Roczniki Nauk o Rodzinie",
year = "2012",
number = "4",
pages = "285-298"
}

Cytowanie w formacie APA:
Jęczeń, J. and Jarosław Jęczeń and Katarzyna Zielińska-Król(2012). Koncepcja odpowiedzialności mass mediów w myśli Denisa Mcquaila. Roczniki Nauk o Rodzinie, 4, 285-298.