Antropologia mediów
[Media Anthropology]

Recenzja naukowa w czasopiśmie

Czasopismo: Roczniki Teologiczne (ISSN: 2353-7272)
Rok wydania: 2006
Tom: LIII
Numer czasopisma: 10
Strony od-do: 259-261
Streszczenie: Publikacja jest interdyscyplinarnym przewodnikiem po mało rozpowszechnionym kierunku badań w Polsce, w przeciwieństwie do krajów europejskich i USA, tj. po antropologii mass mediów. Przeznaczona jest dla studiujących komunikację interpersonalną, środki społecznego przekazu, dziennikarstwo, antropologię, socjologię, nauki dotyczące człowieka i rodziny. Książka chce zaprezentować zbieżność różnych koncepcji i zainteresowań w antropologicznych rozważaniach nad środkami społecznego komunikowania się, które nagromadziły się na przełomie drugiego i trzeciego tysiąclecia (sekcja pierwsza: Histories and Debates); wskazuje na główne metody badań, pojęcia, bibliografię, techniki komunikacyjne (sekcja druga: Concepts and Methods), przykłady aktualnego badania (D. Dayan, The Pope at Reunion: Hagiography, Casting, and Imagination; E. W. Rothenbuhler, Ground zero, the Firemen, and the Symbolics of Touch on 9-11 and After), perspektywy na przyszłość.
Słowa kluczowe: antropologia, mass media